föl födda 07

Status
Stängd för vidare inlägg.
Y

Yamima

Jag är lite nyfiken på vad ni tänkt göra med era "1 åringar" i år?
Själv så har jag ganska klart för mig hur jag ska göra med min när hon väl kommer hem.
Skriv gärna och berätta vad ni har för planer:). Jag skulle gärna ha någon att diskutera unghäst med, för tyvärr så har jag ingen att prata med som har ridhästar:(. Eftersom jag kommer från en riktig "travarsläkt".

Sv: föl födda 07

Gå in på grundutbildning o föl födda 07..där håller många av oss till för tillfället...

Sv: föl födda 07

Jo det förstår jag, men min tanke är att travföl speciellt varmblodsföl sätter de framför vagn allt mellan dec 08-feb 09, vilket jag inte har en tanke på. Mitt mål är mycket mys och kel, väldigt mycket hantering och så unghästbete med jämnåriga i fall jag får tag i ett bra bete någorlunda nära mig. mycket promernader inte nödvändigtvis långa och mot hösten tänkte jag börja ha med henne som handhäst när jag rider min andra häst i fall det funkar, beror lite på hur mycket hjälp jag får i början. Last träning är nästa stora sak jag tycker är viktigt att träna, och när det inte är något större problem åka en bit ca 2 km till ridbanan för att titta runt där någon gång i månaden. Sen tömkörning blir vår/sommar 09 när hon ska bli 2 år.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 165

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar