Jag kom också precis hem från kliniken med en häst med spiktramp (inte -18). Hennes satt mitt i hoven vid strålen så var skapligt orolig för både hovben, strålben och bursa mm. Förhoppningsvis har hon också klarat sig med blotta förskräckelsen.Min lille herre har lyckats med konststycket att få en rostig gammal söm uppstucken rakt in i vänster framhov. Så han har tillbringat ett dygn på Skara hästakut. Lyckligtvis så gick den in långt bak vid ballen och verkar inte ha gjort någon skada. Vi hämtade hem honom igårkväll och ska nu ha penicillin i 5 dagar (jag ser inte fram emot att spruta honom)
Riktigt tur i oturen
Vi fick åka in på söndagkväll tog sin illa tid det kom in flera hästar med kolik under natten en direkt efter oss. Den hästen var riktigt dålig. Prtade länge med ägarna när de var där innan de lämnade hästen och åkte hem. Vi frågade på klinken om de kunde berätta hur de gått och de får ju inte säga något men de berättade om att alla kolikhästar de fått in så hade alla klarat livhanken och det kändes bra.
Nu kommer det troligtvis bli en liten hovböld men det är rätt läge för en nu med massa snö och torra fina hagar.
Sånt där kan ju vara riktigt otäckt annars
Min lilla -18 ponny har tagit ministeg in i vuxenvärlden. Eller ministeg vet jag inte, snarare megakliv. Börjat förbereda för 3-årstestet med lite longering, bett, tömkörningsgjord osv. Hon är ett litet A-barn som verkar tycka allt är lattjo lajbans. Väldigt lyhörd på ett trevligt sätt men också otroligt cool och framåtandan är det inget fel på heller. Hade egentligen bara tänkt börja förbereda för testet samt för tömkörning och inte rida in förrän till hösten men allt går så himla enkelt. Häromdagen fick jag feeling så nu är hon insutten, barbacka och i repgrimma, hon tog det med ro som allt annat.