Rödluvan hälsar att hennes matte är urtråkig och har orimliga krav!
Hon har varit väldigt snäll att hantera senaste månaderna, kan stå uppbunden i gången och jag kan numera lyfta alla fötter en och en.
Jag var däckad i influensa förra veckan så hon har inte gjort nåt mer än hängt i lösdriften. Gick på promenad idag och först ville hon inte gå när vi kommit en liten bit iväg. Stannade och ville vända och när hon inte fick blev hon sur, pep och bockade och reste sig. Här kom mina orimliga krav in, att INTE kliva på mig/över mig.
Lirkade henne uppför backen och när vi väl kom ut i skogen så var det inga problem att gå längre. Sen kom vi ut på ett stort fält och hon såg ut som:
Hennes förslag var att jag skulle släppa henne där på fältet så att hon fick rejsa!

Jag sa nej tack till detta och hon tyckte jag var tråkigast i hela världen!

Mer pip och bock och mindre försök att komma loss genom att stegra.
Sen skulle vi över en trafikerad väg, det kändes ju sådär, men hon bockade bara lite på ena kanten

och trafiken bryr hon sig inte om. Ute i skogen på andra sidan var det väldigt spännande och nu gick det att gå mer normalt med henne. Gick i stora vattenpölar utan att kliva på mig så det var success, började spontant trava när hon såg ett träd över stigen, hinder!
Längs med vägen igen en bit, mötte stor dubbeldäckad buss, men det var helt ok och sen skötte hon sig jättebra resten av vägen hem.
Väl hemma, in i stallet och fick lite mat och skulle sedan ut i lösdriften igen. Stannar och vägrar gå.

Fick lirka ut henne i hagen igen. Gah