Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vill du sÀlja honom nu?
Du kommer fÄ honom sÄld senare ocksÄ.
Om du ÀndÄ ser fram emot att ta hem honom, rida in och har rÄd skulle jag inte sÀlja. Det ska du göra nÀr DU vill.
Skönt att han Àr pÄ plats "hemma". Hoppas ni ska trivas pÄ nya stÀllet . Han ser ut lite som min i kroppen. En "gubbmage" men rÀtt tanig i övrigt. Det Àr den magen vi ska bygga muskler av nu .Kan vÀl berÀtta att min Àlskade "lilla" kille numera stÄr hemma =D Eller okej, inte hemma men dÀr jag har han inhyrd.
Och det blev en total omvÀndning med allt ocksÄ i sista sekunden.
IgÄr fick jag erbjudande ifrÄn en utav mina bÀsta vÀnner om att fÄ hyra boxar utav henne dÄ hennes inhyrda nu ska flytta (innan har hon bara haft en ledig och jag har ju tvÄ hÀstar) sÄ igÄr kvÀll beslutade vi att jag tar det erbjudandet.
SÄÄÄÄ min kÀra kille fick med andra ord flytta direkt dit idag, sÄ istÀllet för lösdrift tillsammans med andra valacker sÄ fÄr han nu stÄ pÄ box och sen hagvistelse sÄ smÄningom tillsammans med hans mamma igen (flyttar henne lite senare) och sedan min allra första hÀst (min kompis har köpt henne).
Det lite roliga Àr att jag hyrde min kompis stall för 8Är sedan, dock ett ruckel och varför jag flyttade dÀrifrÄn var för att det blev ett hÄl i vÀggen sÄ det rann in vatten i boxarna
Men nu Àr det helt nybyggt stall!
KĂ€nns verkligen toppen detta!
Han kÀnns lite tunn/tanig men tror det Àr hans stora kropp för man kÀnner inte revbenen.
NĂ€r jag jobbade pĂ„ ponnystuteri sĂ„ tog vi dem Ă„ret efter, började lite nĂ€r de var tre. Det gick mkt snabbare Ă€n halvbloden som var kĂ€nsligare och behövde mer tid. Minns att man sa att ponnyer och kallblod vĂ€xer lĂ„ngsammare. Men jag vet inte om det stĂ€mmer...Lilla Mollan ska vaccineras hĂ€r framöver ihop med sin bĂ€sta kompis i hela vĂ€rlden (de Ă€r supertighta), sen ska vi börja löshoppa dem. Jag fick kanonhö med bra vĂ€rden sĂ„ jag behöver inte ge mer Ă€n 7 kg/dygn och lite mineraler. ĂndĂ„ svĂ€ller hon som en badboll och ettĂ„ringen Ă€r inte direkt utmĂ€rglad hon heller. Den som faktiskt hĂ„ller vikten bĂ€st nu Ă€r min storhĂ€st.
Jag har ju sÀmst koll pÄ ponny, har aldrig haft nÄgon, men kan man börja öva pÄ att lÀgga pÄ sadel och lite sÄnt nu eller Àr det för tidigt? Hon kÀnns vÀldigt klar i kroppen och blir nog inte sÄ mycket större.
OK, det lÄter klokt iofs. Uppfödaren vill att hon avelsvÀrderas och eventuellt Àven 3-Ärstestas sÄ vi har det som mÄl för henne. Löshoppningen Àr mest för att hon ska öva pÄ att Äka transport, hon var ju vÀldigt grön nÀr jag köpte henne.NÀr jag jobbade pÄ ponnystuteri sÄ tog vi dem Äret efter, började lite nÀr de var tre. Det gick mkt snabbare Àn halvbloden som var kÀnsligare och behövde mer tid. Minns att man sa att ponnyer och kallblod vÀxer lÄngsammare. Men jag vet inte om det stÀmmer...
NÀr jag jobbade pÄ ponnystuteri sÄ tog vi dem Äret efter, började lite nÀr de var tre. Det gick mkt snabbare Àn halvbloden som var kÀnsligare och behövde mer tid. Minns att man sa att ponnyer och kallblod vÀxer lÄngsammare. Men jag vet inte om det stÀmmer...