Kamel fick springa fint i ridhus ikväll. Imorgon bitti ska han göra om det. Tur han är snäll.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När tänker ni skicka på inridning? Jag har ett sto hemma som känns så jäkla färdig till att börja göra något. Den som är tre i år reds in nu innan sommaren men där har vi tagit det lugnt. Tvååringen vill jag visa på treårs.
Båda mina kommer sittas/ridas in under hösten efter betet. Ponnyn ska säljas SWBn ska jag ha kvar och hon ska visas på treårstest. Än gör dom inte ett piss mer än äter sig fetaNär tänker ni skicka på inridning? Jag har ett sto hemma som känns så jäkla färdig till att börja göra något. Den som är tre i år reds in nu innan sommaren men där har vi tagit det lugnt. Tvååringen vill jag visa på treårs.
Jaha ja. Unga Fröken har ju varit lite knackig ett tag. Mycket oklart vad som varit orsaken. Jag tyckte inte att det var jättemärkligt eftersom hon sprang en del när hon släpptes ihop med de nya kompisarna. Hon har även varit lite lång i tårna och jag hade kontakt med min hovslagare så han skulle komma före eventuell visning. Hon hade en liten (den var verkligen liten) spricka i tån på vänster fram i början på förra veckan så jag ringde och tjatade lite. Till helgen såg hoven ut som första bilden Idag kom äntligen hovslagaren och verkade så nu ser det bättre ut, även om det är trasigt fortfarande. Nu återstår att se om det växer ner utan problem eller hur det går. Det blir i alla fall ingen premiering till helgen Min förhoppning nu är att hoven varit själva grundorsaken till knackigheten och att det ska gå över nu. Hon gick med mycket lättare steg till hagen direkt efter verkning, tyckte jag. Men jag kan eventuellt också ha inbillat mig
Så söt den lilla/lille ärVisa bifogad fil 35565
Hämtat hem mina hästar från betet nyss.
Elsa var så duktig och klev på utan större tvekan. Första gången hon åker smalt i min transport, skönt att det funkade
Ja, jag är så kär i den ponnyn Ända "felet" är att hon är för liten för att jag ska kunna rida henne. Men hon kommer passa till barnen i många år till iafSå söt den lilla/lille är
Min Rödluva blev halt i förra veckan, först bara lite men sen rejält halt, såklart när jag var iväg på konferens och inte kunde åka ut och kolla henne. Betesägaren ringde ut sin hovslagare då vi misstänkte hovböld och det var det mycket riktigt. Vi kunde dock glömma att få lägga nåt förband över hoven!
Nu är hon glad och ohalt igen. Hon är snäll så länge man inte försöker göra nåt hon inte vill. Jisses.
Men nu börjar jag faktiskt längta efter att få ”hem” henne och börja jobba lite med henne. Det verkar behövas.
Visa bifogad fil 35780