Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varit hos Lilla F idag. Han är inte stor direkt, kanske 1,62? Och fötterna är inte glada, tyvärr. Det går tydligen inte att få ut någon hovis till betet så vi får väl plocka hem dem tidigare gissar jag? Men söt och glad är han, och hans tidigare runda stjärn har fått ett stjärnfall på nosryggen..
Visa bifogad fil 33636
Det är kanske det att många i den här flocken är tyska importer som är tidigt födda. Mirre är född på nationaldagen... De är rätt många också, men snälla om än rätt på.. Han är typ tredje till vänster på den här bilden.Så söt min är runt 1,61-1,62 & de två andra jämnåriga i hagen är nästan exakt lika höga. Upplever inte att de är små, tvärtom, tror vi alla räknar med att de blir mellan 1,68 & 1,70 ungefär
Intressant med er storleksdiskussion! Calle växer på... Provade lite täcke på honom för ett par dagar sen, min gamle 1.80-valacks 165-täcke är lite stort för Calle fortfarande men mammans flugtäcke i 155 är för litet... Jag köpte ett par begagnade vereduskopior i storlek medium i våras (skulle vara stora i strl) som är för små så nu fick jag köpa snordyra i storlek Large istället. Samma sak med tränset han fick i full, där är han i yttersta hålen snart så han kommer få ärva ett gammalt som passade den andre bjässen.
På fredag har vi tid för ny röntgen av knäet och en sista koll inför inridningen, håll gärna tummarna för oss då!
Jäklar! Har inte provat täcke på min än, men tror hon skulle passa i 135-140 än så länge. Har haft Cob i grimma tills nu, men den är till synes i tightaste laget nu, spänd på sista hålet. Hur stor tror du Calle blir som vuxen?
Visa bifogad fil 33708
Håller tummarna för er, vi ska också på en återkoll i augusti!
De brukar kunna ändra sig fort också så ge inte upp hoppet. Calle såg ut som en gänglig älgkalv och sen föll plötsligt kroppen på plats över en natt nästanJag tänkte ju att Mirre skulle bli lite bredare om han är hingst. Men det har han verkligen inte blivit. Han var en biff som föl ju, men även om de andra är fina och han inte är tjock eller tanig så är han mer ”takformad”... Mamman har lite toppigt kors och nu har han också det
Jag vet inte men som han ser ut nu skulle det inte kännas bra att rida på honom om bara några månader. Kanske för tömköra in honom då i stället, och rida först i vår.
Visa bifogad fil 33712
Jag tänkte ju att Mirre skulle bli lite bredare om han är hingst. Men det har han verkligen inte blivit. Han var en biff som föl ju, men även om de andra är fina och han inte är tjock eller tanig så är han mer ”takformad”... Mamman har lite toppigt kors och nu har han också det
Jag vet inte men som han ser ut nu skulle det inte kännas bra att rida på honom om bara några månader. Kanske för tömköra in honom då i stället, och rida först i vår.
Visa bifogad fil 33712
Fast SWB har ingen egen kurva, det är väldigt individuellt. De som frågar på Facebook får 50 svar med 50 olika varianter på hur de växer... Jag vet helsyskon som växt väldigt olika och slutänden hade 10 cm skillnad. Storlek är i mångt och mycket ett lotteri verkar det som.Jag tror Nugget är 1,53 i manken men jag antar att hon inte följer samma kurva som era swb? Misstänker ju starkt att pappan är ardenner eller liknande tyngre arbetshäst.
Mamman är Knabstrupper och 1,60 i manke.
Nugget kastade sig bakåt i veckan när hon skulle verkas så nu ska jag se om det är efter vårat missförstånd hon gör såhär eller varför... jag kommer träna henne att stå still igen utan att jag binder upp henne. Börja om lite