Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi var iväg på visning idag! Både Pärlan och Molinna uppförde sig exemplariskt, och fina poäng blev det också trots att hon är i lite växtfas! 9 exteriör, 8 7.5 7.5 på gångarter och 8 allmänt intryck! :) 83%

Vi får se om det räcker till att bli bland de 3 bästa som går vidare till championatet!

Grattis!!

@Fritidsryttare det har börjat bli mycket sprätt i Hans också, som tidigare varit en riktig mönsterelev. Nu bits han fram och sparkas bak ;)

Friskförklaring betydde att Lillemannen fick gå ut med kompisarna! Det märks att han varit curlad för han hade noll koll på de där benen i leran. Det gick vilt till stundtals .:D
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1529511313741208&substory_index=1&id=100000470611264

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1529511313741208&substory_index=3&id=100000470611264

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1529511313741208&substory_index=4&id=100000470611264
Sista filmen är en strålande uppvisning i oskyldigt beteende när man vet att man gjort bort sig :p

14115017_1530814496944223_283196535007093090_o.jpg

Min stjärna har fått sitt namn, det blev efter stor vånda Sabbra Cadabra cc, och då vet jag att cc är "taget" men jag kom fasen inte på ngt annat och jag heter ju cc. Körde med små bokstäver så är det iaf inte helt likt CC Holsteiner breeding. Han kallas dock Lusen eller lillusen men det kan ju inte en framtida stjärna döpas till såklart.

Han firade sitt namn med att hoppa ut ur boxen in i lösdriftshallen fastän mamma stod kvar och smakade mat i boxen. Hur det hela gått till har jag ingen aning om

Sötnöten Cash har en period när saker är läskiga. Det är läskigt när jag öser in hö över boxkanten, det är läskigt när man är i hagen hos dem och vill hälsa och det allra läskigaste av allt är grimman. Som han har haft på sig med jämna mellanrum sedan han var en dag gammal. Nu är den helt plötsligt hemsk, och så skramlar den lite också...... :nailbiting:
Så nu blir det grimma på och borstning varje dag. Han står fint när den väl är på, men innan dess kan det bli en liten dans.....:cool:
14045616_1239085786122982_8591359023614789873_n.jpg

Maja hälsar och tackar för komplimangerna :D Hennes 'riktiga' namn blir nog Sumaiya/Sumaya

Idag fick hon prova på att ha på sig grimma. Tyckte jag hade rustat upp bra med en vanlig fölgrimma och en för 'miniföl' men den första var för stor och den andra för liten :confused:

Lilltjejen skötte det hela galant i alla fall, ställde till och med upp på en bild :up:

14102744_10202020240543311_6267523295314859482_n.jpg

Maja hälsar och tackar för komplimangerna :D Hennes 'riktiga' namn blir nog Sumaiya/Sumaya

Idag fick hon prova på att ha på sig grimma. Tyckte jag hade rustat upp bra med en vanlig fölgrimma och en för 'miniföl' men den första var för stor och den andra för liten :confused:

Lilltjejen skötte det hela galant i alla fall, ställde till och med upp på en bild :up:

14102744_10202020240543311_6267523295314859482_n.jpg

Herregud vilken sötnos <3
Stort Grattis, verkligen värd all väntan :D

Nu är vi på väg på fölvisning i Falun. En resa på ca 2 1/2 timmar:) är lite pirrig i magen. :banana:

FALUN?
Vart då om jag får fråga?
Jag bor ju här, inte hört något om sånt. Svärdsjö brukar iof ha något sådant på hösten, är det dit?

STORT lycka till från mig =D

@mooony1 ett stort grattis till underverket! Förstår att du är glad och så skönt att allt verkar gått bra!
Verkligen jättefin!:heart
Tack! Ja jag kan knappt tro det själv..

Man vågar ju nästan inte säga det men har haft sån j*vla tur än så länge. Efter allt man har läst om, både i den här tråden och annars, så har jag ju helt klart varit förberedd på det värsta. Ett annat sto i stallet kastade i februari, tvillingar som inte upptäcktes trots fyra ultraljud.

Känner mig så lyckligt lottad att kunna sitta här i timmar och se på det underverk mitt fantastiska sto har gett mig :heart

FALUN?
Vart då om jag får fråga?
Jag bor ju här, inte hört något om sånt. Svärdsjö brukar iof ha något sådant på hösten, är det dit?

STORT lycka till från mig =D

De har flyttat från Svärdsjö eftersom Svärdsjös ridhusunderlag är bedrövligt. Jag var där förra treårstesten (jag har ju typ 5 min dit så det var ju enkelt att åka dit och titta :D) och hade jag haft en häst med hade jag strukit mig. Det var inte bra till att börja med men sedan hade de vattnat för sent så det var typ en liten damm på ett ställe :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 012
Senast: cili
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 517
Senast: thoora
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
564
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama