Status
Stängd för vidare inlägg.
Fine lille Hans e. Glamourdale som har en skadad tillväxtzon i sitt högra bakknä och aldrig kommer bli vuxen :cry::down: En ägarinnas drömmar om framtiden har gått i kras och vår glädje över Mira's fina avkomma har omvandlats till en känsla av vemod.

13962966_288082831559965_2273656316491617316_o.jpg

14067839_288084468226468_986518965544764838_o.jpg
Beklagar, så tragiskt.. :(

Beklagar @DressageNerd :cry: Så fruktansvärt tråkigt, han ser fantastiskt fin ut...

Kl
Imorrn är det dags för visning här. Imorse fick lilleman fötterna slipade så nu är vi taggade! Var ju år och dar sen jag var på fölvisning sist och vi startar självfallet först så kan inte tjuvkika på nån annan... Har inte riktigt 100 koll på hur det går till så vi får väl se hur det går. Ska se om jag lyckas knoppa honom, och om jag orkar knoppa mamman, måste frisera henne massor om jag ska lyckas... :p Hennes svans ska iaf få sig en omgång ikväll så den blir en aning renare. ;)

Beklagar verkligen @DressageNerd :( Jag miste ju en åring för inte så länge sedan. Bedrövligt när de inte ens får bli vuxna :(

Idag har jag skickat in alla passhandlingar och samtidigt skickade jag inte för tilläggsreg. av två connemaror jag har importerat. Tror ni inte jag glömde lägga i en kvitto på köpet i de kuverten. Vad trött man blir på sig själv. Ja ja, passhandlingarna blev i vart fall rätt :)

Jättetrist @DressageNerd :(

Visning på lördag för vår del! Provade lasta idag, först ville Pärlan inte riktigt gå upp men när vi tog fram havren lät hon sig mutas :laugh:. Friserade även manen på mamma häst, inte så snyggt men borde gå att knoppa nu iaf :angel: Imorgon ska vi bada dem, kan bli spännande det med :cautious:

Fine lille Hans e. Glamourdale som har en skadad tillväxtzon i sitt högra bakknä och aldrig kommer bli vuxen :cry::down: En ägarinnas drömmar om framtiden har gått i kras och vår glädje över Mira's fina avkomma har omvandlats till en känsla av vemod.

Vad hemskt tråkigt, ser jätte fin ut :cry:

Det är så orättvist. En sekund så är allt annorlunda. Sånt här får mig att vilja krypa in i ett hörn och försvara mitt hjärta mot allt. Känner med er:cry:

Idag har jag skickat in alla passhandlingar och samtidigt skickade jag inte för tilläggsreg. av två connemaror jag har importerat. Tror ni inte jag glömde lägga i en kvitto på köpet i de kuverten. Vad trött man blir på sig själv. Ja ja, passhandlingarna blev i vart fall rätt :)

Jag fick Igors pass för ett par dagar sen! Måste säga att jag blev rätt impad av hur snabbt det gick trots att jag fick komplettera en gång. :)

Tack för lyckönskningar! :)

En kort sammanfattning för att inte tråka ut er, det har gått bra! Jag var mest nervös över att han skulle bli orättvist nerdömd pga sin ponnymamma bland alla bjässar till halvblod men det var genomgående väldigt rättvis bedömning. Han har hunnit komma in i en växtperiod sen jag anmälde och är för dagen överbyggd och ser lite tråkig ut. Lite trött på plats och visade inte samma register som jag fått se prov på här hemma. Men en väldigt rättvis rad med jämna 7,5 på alla bedömningspunkter gav 75% och en 1aklassrosett. :) Han har skött sig exemplariskt, han skulle lätt fått 10p på temperament om det var med! Har verkligen varit en riktig pärla från start till mål! :) Och vad är väl fina poäng om man inte kan hantera dem från marken. ;) Så jag är nöjd med dagen. En annan dag kunde han sprungit till sig åttor men han orkade inte riktigt idag. Bilder finns, kommer när jag laddat över till datorn. :)

Stallägarna är bortresta idag så jag åkte på att spruta med Gentaject intramuskulärt. Är glad att jag slipper den oangenäma uppgiften vanligtvis för tusan så arg han blev på mig, antingen om det var för att 'fel' person stack eller om jag överraskade honom för han flög iväg som ett popcorn men sen gick det bra även om ögonen sköt blixtar. :p Han börjar över lag bli ruskigt "elektrisk" och är både här och var, så överlämnar honom med varm hand till ägarinnan om några månader. :D

Vi var iväg på visning idag! Både Pärlan och Molinna uppförde sig exemplariskt, och fina poäng blev det också trots att hon är i lite växtfas! 9 exteriör, 8 7.5 7.5 på gångarter och 8 allmänt intryck! :) 83%

Vi får se om det räcker till att bli bland de 3 bästa som går vidare till championatet!

Vi var iväg på visning idag! Både Pärlan och Molinna uppförde sig exemplariskt, och fina poäng blev det också trots att hon är i lite växtfas! 9 exteriör, 8 7.5 7.5 på gångarter och 8 allmänt intryck! :) 83%

Vi får se om det räcker till att bli bland de 3 bästa som går vidare till championatet!
Grattis

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 012
Senast: cili
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 517
Senast: thoora
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
564
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama