Sv: Föl 2010

Direkt ful ;)
Nja, men inte är hon den hästen i hagen man lägger märket till heller och tänker "åh, vad vacker!" om heller (nejnej, matte har inte alls höga krav!) :D

Men jag tror faktiskt lite som dig, att hon kan bli fin när hon blir stor!

Här kommer det nya bilder på min tjej. Hälsade på henne i juli och helt plötsligt var det en häst jag hälsade på! Hon hade verkligen växt på sig och magen hade minskat ordentligt. Hon blev glad av att se mig, verkar inte som de glömmer en fast de "bor borta".

Saknar henne massor nu och ser fram emot när hon skall hem om ca. ett år. Till dess får hon fortsätta att ha det bra på betet med sina kompisar. Tycker hon ser fin ut, är spänd inför framtiden... hoppas att hon blir en häst för mig :laugh:

https://picasaweb.google.com/lh/photo/nzLzzk0lZXmVReTDmv9gpNrOQs7eY-nnh6jN743MyrE?feat=directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/T9VAeXgKXmWw_TEbzrbNd9rOQs7eY-nnh6jN743MyrE?feat=directlink

Senast ändrad:

En fråga...

Hur gör ni för att ladda upp bilderna? Har laddat upp med Pixbox förut, men nu strular det. Har bara kunna lagt länk till mitt Picasa album.. roligare med bilder.

Tips tages tacksamt emot :laugh:

KL

Idag fick min lilla skrutta hänga med som handhäst en liten sväng. Hon har fått en riktig gräsmage så det är bra för henne att komma ut och röra sig. Kul tycker hon att det är också. :)
20120929_164918.jpg

20120929_165146.jpg

20120929_164942.jpg

20120929_170926.jpg

Vad mysigt att kunna ta med henne på en ridtur :-D

Jag har nu skaffat Photobucket, så här kommer bilderna på min tös...;-)

DSC_0538_zps56beab0c.jpg

DSC_0558_zps73585374.jpg

För ett par veckor sedan blev jag världens lyckligaste tjej när lilla Freyja flyttade in i mitt stall. :love:

Freyja är född 2010 och är efter Gyrðir frá Arbakka.

Detta är min första egna Islandshäst och det ska bli riktigt spännande att rida in och utbilda henne. Jag hoppas att hon kommer att bli en mysig familj- och tävlingshäst i framtiden.

Freyja är i dagsläget cirka 135 cm hög och hon är relativt maffig!

255476_10151077296945017_1193197374_n.jpg

Föddes hon som tvilling är det vanligt är dom är lite mindre. Om hon växer ikapp eller stannar runt där kan jag tyvärr inte svara på.

Men det var en fin tjej med ett härligt uttryck du har :) Vad är det för stam på den?

Hej! Lite sent att svara nu kanske... har inte varit inloggad på ett tag :p Hon är efter Dreki från Lind och Tófa från Hästhagen. :)

Här är lite dagsfärska bilder på Saga, Triton och Kveikja.
Funderar på att åka med någon/några på unghästmönstringen på Agersta om det fortfarande finns plats. Vore roligt. Tycker de ser fina ut allihopa om än lite höst-tjocka...

Triton
unghast01-695x1024.jpg

unghast07-700x466.jpg

Kveikja
unghast02-700x1020.jpg

unghast03-700x466.jpg

Saga
unghast05-682x1024.jpg

Jättefin!
Vem är mamman?

ny_sid113.jpg

Ástsael från Aconcagua
e. Glampi frá Kjarri (8,18) u. Hetja fra Veddum (8.02)
ee. Orri frá Thufu (8,34) ue. Gordon frá Stóra-Hofi (8,02)

Hon har en helsyster som är bedömd över 8 som fyrgångare.
Tyvärr har Asta haft en rätt så stor muskelskada och är inte visat.
Vi har inte betäckt henne i år utan prova om vi kan få igång henne för visning eller någon tävling.

Finns det några stoägare som funderar på att betäcka sina 3-åringar till våren 2013? Hur går tankarna kring hingstval? :laugh:

jag funderar på att betäcka 2013, inte bestämt om ja ska göra det.
jag har två hingstar som jag hoppas på..
Erill från tavelsjö, spanat på honom sedan han föddes (lika gammal som mitt sto) och tror stammen skulle bli bra kombo med mitt orri sto.. vet dock inte om han kommer att betäcka nått eller så.
Annars blir det nog Fakur fra Langholti, trevlig unghingst, blir o köra en bit, men vad gör man :P
far hellre längre bort, än tar första bästa, då får det vara..

Senast ändrad:

vi ska betäcka vår Lukka fra Krafla. Men vet inte än om det blir hon själv eller ett annat sto som få bära fölet. Vill ju helst rida in och visa henne med.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
657
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Många utav årets föl har nu anlänt och det är kanske dags att sälja. Men hur säljer man enklast ett föl och vad ska man tänka på?
Svar
0
· Visningar
105
Senast: Gunnar
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 053
Senast: cili
·
Hästvård För tre dagar sedan fick ett sto i vårt stall ett gulligt stoföl. Problemet är att stoet vaktar fölet extremt med utfall mot alla som...
Svar
1
· Visningar
398
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama