Föl 2008 - VÄLKOMNA till världen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2008 - VÄLKOMNA till världen!

Här en bild på min kompis fölunge som föddes 6/3. På bilden är han tre dagar gammal.

BA Jamiil El Amafa ox e: Perignon Al Amar u: Janeefa
Uppfödare och ägare: Björkehills Arabians

Senast ändrad av en moderator:

Lilla Enzo kom till världen den 9:e Mars kl 04,00-06,30. Tittade till Mamma Fadine vid 03,30 och då fanns inga tecken på att något skulle hända på ett bra tag. När vi kom ut till stallet kl 07,00 så stog han bara där och vinglade.

img_47da94ee7e14a.jpg

Ni kan se fler bilder på honom på http://blogg.aftonbladet.se/9478

DSC00039.jpg

Love me do föddes den 29/2. Eftersom det andra stoet kastade natten innan och vi då inte fick svar på om det var abortvirus eller nått annat smittsamt var det några spännande första dagar! Han var dock superpigg och verkade må helt bra. Svaren på proverna kom efter 5 dagar och visade inte på nått smittsamt, men på kvällen insjuknade han i vad veterinären trodde var en kraftig lunginflammation. Han var riktigt dålig och bara låg och åt inget. Precis när vi kört fram transporten och skulle åka de 15 milen till kliniken mitt i natten reste han sig och åt! Han blev bättre men veterinären hörde fortfarande efter ett par dagar oroväckande mycket rassel från lungorna så det var bara att packa in sto och föl och bege sig till klinik och röntga. Röntgen visade på två alldeles friska lungor och blodprovet sa samma sak. En lite jäkla förkylning var det bara:D
Så nu känner jag att det är dax att lägga in en bild på underverket, för nu ska det väl vara slut med otur för oss på ett tag;)

lissyonobban.jpg

LISEN är född 080317, ca kl 01.

Songline-Malvernico, ska bli en liten racer är det tänkt.:love:

Senast ändrad:

Den 19mars fick vi ett stoföl e. Heartbeat u. Kajsa Hästak e. Fortus 1026 - Caracas
kajsas-hartbeat-08.gif

KL
Inatt (21/3) så kom årets första föl. En liten arabofrieser men Grand ox som far och Meinke B (Jurjen) som mor. Söt kaxig och väldigt hungrig. Äter i princip hela tiden. Så jag är glad:)

Gunilla Björn

Jac
hingstföl e. Bayron 885 u. Jilly 17932 ue. Herkules 504

föddes i natt 22/3 kl 00:40. Brun med stjärn och en vit fot.

P3220008.jpg

P3220009-1.jpg

Mer bilder kommer senare!

Senast ändrad:

Hingstföl fött påskafton kl. 22:10. e. Daffaq ox u. Pamills Lady ox.
Inget namn ännu men en pigg liten krabat är det. Hoppade över mamman i boxen när hon lagt sig ner för att vila.
Men så var han ju redan gammal när han kom ut, han väntade 351 dygn innan han kom ut.

DSC00786.jpg

Inatt kom ett litet hingst föl till världen. E. Aramus U. Forsaken. Ännu en kämpare till Holma familjen. (galopp). Aramus första föl då han pensionerades och såldes till polen i somras. Har inga bilder än.

Inte mina föl, men skolan där jag går :)

Primella född 17-18 mars 2008 (inte helt säker vilken av dagarna det blev)
e. Don Primero - Law Society xx
19311044.jpg

Odöpt stoföl född 22-23 mars 2008 (inte helt säker vilken av dagarna det blev)
e. Don Primero - Amiral
19311045.jpg

Den 24 mars någongång mellan 17.00-20.30 tittade denna lilla krake ut.
Ett litet sto föl, korsning irl import(inslag av appalosa) sv hbl och dartmoor
flman.jpg

fltjej-1.jpg

Inatt kl 02.25 föddes vår lilla kille:love:.Mörkbrun helt utan tecken, mamma upp i dagen:love:
Mamma är mitt xx-sto Lady Antique och pappa Figaro R.
Bilder kommer senare!

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Här är presentationstråden för fölen som föds i år. Lägg ut några fina bilder och skriv gärna stam på fölet eftersom det är många som...
Svar
16
· Visningar
5 107
Senast: Narcissa
·
Avel Här är årets presentationstråd för alla nyfödda föl. Skriv gärna stam och ras och lägg in någon bild. OBS! Som vanligt gäller att det...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
18 486
Senast: EoG
·
Avel Har länge funderat på att ta föl på mitt sto e, come back 2. Men är lite tveksam mot alla osäkerheter och risker med det. Och sen när...
Svar
5
· Visningar
1 113
Senast: Tingeling
·
Avel Här kommer presentationstråden för årets föl. Lägg gärna ut eller två foton på fölet, men bildbomba inte! Skriv gärna ut kön och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
44 361
Senast: anra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V