Föl 2008 - VÄLKOMNA till världen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2008 - VÄLKOMNA till världen!

Imorse kom underverket, vårt och Iscalda's första föl: Björklyckan's Hella - Welsh Cob

2008-05-03003_liten.jpg

På dygn 333 kl 05.25 föddes ett "litet" stoföl e. Jaguar Mail - Landlord:banana:.

Efter en del vånda och besvär kom hon äntligen ut.
Förstföderskan Smilla sköter sig perfekt. Den lilla har vissa besvär med att resa sig och att hitta maten så matte är bara hemma och äter frukost...

Fölet är brunt med liten stjärn och en vit fot. Benen pekar just nu åt alla håll:grin:.

Bild kommer framåt kvällen....

Nu äntligen har fölet kommit efter 342 dagar tittade ett stoföl fram
u: Enets Gullan e Jazz KL
Newforest

Senast ändrad av en moderator:

tippan1.gif
cassie4.gif

Här är det lilla underverket som jag väntat på ! Äntligen fick jag ett sto :)

Hon heter Angel´s tip och är efter Ludwigs Champion - Labrador - Parnass. Hon är född den 2/5 - 08 kl. 22.08 4 dagar tidigare än beräknat.
Än så länge försiktig och nyfiken tjej. Har varit ute en sväng för första gången idag och det gick jättebra !

Nu är jag världen lyckligaste matte :love:

Nu är hon här.. lite tidigare än väntat Mayan Mystica.
u. Maj Universal e. Marwin ue. Oldtimer xx

Med väldigt mycket hjälp från världens bästa vän så kom hon till slut ut.. vi trodde att aldrig att det skulle gå vägen, Vilken kämpe!!

IMG_1266-1.jpg

Idag 4/5 vid elvatiden på förmiddagen så kom det äntligen en fölis! Kom på dygn 360 så han var verkligen efterlängtad.

Föddes ute i hagen och allt gick bara bra. Blev en brun hingst med bläs e:Caressini L u:Cambonzola xx.

Nu har våra tre föl kommit!

Wishie, sto född 22 april, e First Wish u Weltlady e Weltmeyer-Lanthan-Argentan. 109 cm vid födseln.
wish0502.jpg

Don Giovanni, hingst född 27 april, e Don Romantic u Gianna e Grundsee-Shogun xx. 112 cm vid födseln!
gio0502.jpg

Dessutom hade vi lille Fighter men trots alla tänkbara insatser klarade han sig inte mer än 2,5 veckor. Han var född 9 april, e First Wish u Wahre Liebe e Warkant-Wendekreis-Novum xx.
fight.jpg

Idag den 5/5 kl.07.40 fick Holly sitt första föl! En underbar liten welsh hingst!

Både mamma och son är pigga och glada!

u.Bell Holiday
e.Bostorp Besk RW 115

Inatt den 6/5 kl 00.50 på 359 dygnet föddes ett stort hingstföl
e. Callahan

Bilder kommer..

*knapplån*

Igår den 5/5 föddes Boettes andra föl här hos oss..

Det blev ytterligare en fuxhingst och en helbror till förra årets stjärna..:))

Stammen på fölis är Florencio I-Bolero-Pajazzo-Vilmorence xx och han kommer att heta Premium.

Bilder kommer inom kort..

På dygn 333 kl 05.25 föddes ett "litet" stoföl e. Jaguar Mail - Landlord:banana:.

Efter en del vånda och besvär kom hon äntligen ut.
Förstföderskan Smilla sköter sig perfekt. Den lilla har vissa besvär med att resa sig och att hitta maten så matte är bara hemma och äter frukost...

Fölet är brunt med liten stjärn och en vit fot. Benen pekar just nu åt alla håll:grin:.

Bild kommer framåt kvällen....

Här kommer några bilder på lilla My Sweet Miss Blue som är ute för första gången! Hon har haft en del problem med att resa sig men nu kan hon själv!!

P4210114.jpg

P4210102.jpg

Trött!
P4210139.jpg

Äntligen!
Mina arbetsgivare fick årets första föl någonstans runt den 14 april. Stolt mamma är Petunia och det lilla hingstfölet har stammen Careful - Robin Z!

Något namn har han inte fått än men alla tänker så det knakar!

Bilder på honom den 26 april och första maj!

palander.bilddagboken.se
main.html

*kl*
Äntligen får jag vara med i denna tråd!
Ett sto e: Channon u:Tanya ue: Tolstoy
02.10 tittade jag i kameran och då låg hon där i boxen så min tjugo åriga gamla dam klarade allt själv och sen gick resten med en rasande fart, varför ligga på latsidan :D
20333905.jpg

6 maj blev födelsedagen för min Alligator Fontaine unge, tiden blev 22:45, brun med en vit bakhov och en stor stjärn som nästan ser ut som ett hjärta :love:

Alligator Fontaine - FunOlga xx (Funambule - Valiyar - High Top)

Det blev ett STO dessutom :love:

Äntligen en bild på vår Kairoso-P e. Zagal XI u. Gaditana XXVII. Rasen är alltså PRE. Här är han två veckor gammal!
Kairoso1.jpg

01.15 inatt föddes vårt ädla hingstföl efter De Noir-Master-Herkules. Grå/älgfärgad med stjärn, liten vit fläck på nosen samt två vita, jämna strumpor bak. Jag är så lycklig!:love: Och trött.....
Jag återkommer med bilder

I morse runt 07.00-08.00 födde gullan en underbar liten dotter Som heter Sol. Mamma är Welsh/fjording och pappa är halvblod.
På bilden är hon ca. 4 timmar.

Sol.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Här är presentationstråden för fölen som föds i år. Lägg ut några fina bilder och skriv gärna stam på fölet eftersom det är många som...
Svar
16
· Visningar
5 107
Senast: Narcissa
·
Avel Här är årets presentationstråd för alla nyfödda föl. Skriv gärna stam och ras och lägg in någon bild. OBS! Som vanligt gäller att det...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
18 486
Senast: EoG
·
Avel Har länge funderat på att ta föl på mitt sto e, come back 2. Men är lite tveksam mot alla osäkerheter och risker med det. Och sen när...
Svar
5
· Visningar
1 113
Senast: Tingeling
·
Avel Här kommer presentationstråden för årets föl. Lägg gärna ut eller två foton på fölet, men bildbomba inte! Skriv gärna ut kön och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
44 361
Senast: anra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka