Foglossningar

Gumman

Trådstartare
Var och tränade juniortiken igår inför utställningen i Västerås och då hände nåt med fogarna. Hade bälte på mig, men igår kväll kunde jag knappt lyfta vänster ben. Det är lite bättre idag, men tur att jag har gubben min hemma som ställer upp att gå ut med hundarna. Själv ska jag till sjukgymnasten på torsdag och jag hoppas på att få hjälp där. Annars har jag mått bra och mina problem med sockret har gått över. :banana:
 
Sv: Foglossningar

Foglossning är ett h*lvete, hade det inte första gången och blev helt snopen när jag fått det denna gång.

Men jag klarar mig om jag inte går för mycket, och inte bär tunga saker. Hur lätt nu det är när jag har en ettåring som vill bli buren och aktiverad :crazy:
 
Sv: Foglossningar

Dejävliga är at jag inte har nån hiss i huset, så jag blir tvungen att gå i trappor. Bor på andra våningen och det känns...
 
Sv: Foglossningar

Hur långt gången är du?

Det bara "smällde till" på mig i v.14 så var jag helt orörlig.
sjukskrev mig i v.15, besökte läkaren i v.16 och är sjukskriven fram till v.20.

Idag är jag i v.18 och är mycket mycket bättre :bump:

Ska till sjukgymnasten på måndag och det känns nästan onödigt nu ;)
 
Sv: Foglossningar

Jag har gått 26 fulla veckor. Har inte ökat så vansinnigt i vikt heller. Jag har haft besvär i några veckor, men igår klarade jag inte att lyfta vänster ben. Eftersom jag är arbetslös riskerar jag att bli utan sjukpenning om jag sjukskriver mig för foglossningar eller andra besvär i rörelseapparaten. Det är synd och skam att man inte kan sjukskriva sig pga fk stelbenta försäkringskassaläkare som anser att alla sjukskrivna är fuskare.
 
Sv: Foglossningar

Men foglossningar beror ju på hormoner och inte viktuppgång, jag hade gått upp knappt 2 kg när jag fick foglossningar.

Jag är sjukskriven nu men FK har inte fått in någon anmälan från min arbetsgivare än :mad:

Min läkare skrev att jag är gravid och har ont i ryggen och kan inte utföra mina arbetsuppgifter p.ga. det.

Fast min läkares svenska är ju inte den bästa!
"Ont ryggen"
Hur begränsar sjukdommen patientens förmåga?
"Kan ej böja sig mycket"

Får se vad FK säger....*suck*
 
Sv: Foglossningar

Jo, jag vet att foglossningar kommer pga hormoner, men eftersom jag är överviktig sen förr så har jag även problem med ländryggen och även värk över hela kroppen periodvist. Jag hade inte lika mycket besvär med fogarna vid förra gravidteten 13 år sen. Då gick jag upp 22kg.
 
Sv: Foglossningar

Jag har gått 26 fulla veckor. Har inte ökat så vansinnigt i vikt heller. Jag har haft besvär i några veckor, men igår klarade jag inte att lyfta vänster ben. Eftersom jag är arbetslös riskerar jag att bli utan sjukpenning om jag sjukskriver mig för foglossningar eller andra besvär i rörelseapparaten. Det är synd och skam att man inte kan sjukskriva sig pga fk stelbenta försäkringskassaläkare som anser att alla sjukskrivna är fuskare.

Varför skulle du riskera att bli utan sjukpenning?Om du nite kan söka jobb/jobba pga foglossning så är det en orsak till sjukskrivning & då får du sjukpenning.
 
Sv: Foglossningar

Men det kan väl ändå inte stämma? Klart du kan få sjukersättning om du är sjuk.

Jag fasar för att bli sjukskriven nu när jag är mammaledig :crazy: Vill verkligen inte det, hoppas man kan lirka med BM och bli friskare än vad man är.
 
Sv: Foglossningar

I västernorrland får man inte ha ont i rörelseapparaten och samtidigt vara arbetslös för att få sjukpenning. Jakten på fuskarna har tagit så enorma proportioner här så det är ingen idé att ens sjukskriva sig för fogarna. Fick höra av läkaren på spec.mödravården att det heller inte är nån populär diagnos hos fk läkaren.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 084
Senast: Jahaja
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 751
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 540
Senast: Lhas
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 714
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp