Förvaring av hinderstöd

cello

Trådstartare
Har någon nåt bra tips på plasteffektiv förvaring av hinderstöd? Tänkte bygga ett litet skjul vid paddocken för bommar, koner, harv etc, men hinderstöden blir svåra att knö in. Och det ser så tråkigt ut när de står rätt upp och ner och lutar åt alla håll..
 
vi har ett vägglöst skjul med plats för hinderstöd i mitten, bommarna på "hyllor" utanpå.
inomhus finns hinderstödsförvaring där man lägger upp hinderstöden på hyllor (hyllkonsoler), borde kunna gå att göra något liknande i skjul utomhus.
 
vi har ett vägglöst skjul med plats för hinderstöd i mitten, bommarna på "hyllor" utanpå.
inomhus finns hinderstödsförvaring där man lägger upp hinderstöden på hyllor (hyllkonsoler), borde kunna gå att göra något liknande i skjul utomhus.
Har du bild på ert skjul? :)
Hinderstöden på konsoler var en bra idé. Det borde gå att lösa! :)
 
Har du bild på ert skjul? :)
Hinderstöden på konsoler var en bra idé. Det borde gå att lösa! :)
nej, men tänk dig 4 stolpar som håller upp taket, plus en extra i mitten på långsidorna. konsol-system "utåt" där bommar förvaras. i mitten står hinderstöd osv, där kan man förvara i princip vad som helst. Möjligt att man kan göra konsolsystem på ena kortsidan för förvaring av hinderstöden på hyllor.

Många andra har ju någon form av skjul eller annat tak och bara ställer in saker under. I det här vägglösa skjulet är ju fördelen att maninte behöver böka runt med långa bommar inomhus och "sikta på dörren", men bommarna blir blöta när det regnar eftersom taket bara skyddar från nederbörd rakt uppifrån.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Svar
2
· Visningar
308
Senast: cassiopeja
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 037
Senast: Linda_A
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 372
  • Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
0
· Visningar
314
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp