Försvagade ben?

K

krigarinna

Jag slutade rida för ca fyra månader sen sist, på grund av att jag slutligen inte längre kunde sitta upp i sadeln :S När jag skulle rida för första gången i mitt liv, hade jag en mjuk sits, kunde sitta upp på hästen på ett väldigt mjukt sätt.
Men med tiden blev det bara svårare och svårare att sitta upp. Vad kan ha hänt? Dessutom som ett plus, blev min balans sämre och slutligen blev jag som en nybörjare!
Alltså helt tvärtom.
Numera behöver jag en pall för att kunna sitta upp på hästen, för mina ben inte vill lyfta upp mig. Dom låser sig eller något.
Jag tränar också regelbundet och är inte överviktig eller något. Men mina ben bara vägrar lyfta upp mig :S

Vad kan ha hänt?
 
Sv: Försvagade ben?

överträning? Om du tränar mycket utanför ridningen kan musklerna få motsatt effekt om du övertränar, de bli försvagade.
 
Sv: Försvagade ben?

Ja, bara i samband med ridningen :confused: Annars klarar dom bra mycket mer.
 
Sv: Försvagade ben?

Det har jag gjort. Men läkaren hänvisade mig till en sjukgymnast. Och där visade sig att jag hade väldigt bra benstyrka. Slutade med andra träningarna ett tag och höll på med sjukgymnastik ett halvår. Men samma problem återstår :S De kanske sitter i huvudet? Eller något liknande.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 509
Senast: __sofia__
·
Ridning (förlåt mig om jag lagt denna tråd på fel plats, jag är ny här på buke!) Att rida är bland det bästa som finns, men ibland känns det...
2
Svar
27
· Visningar
4 857
Senast: AW
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 912
Senast: AlmostEasy
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 821
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • A-kelpie, tollare eller collie?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp