Första förkylningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jamtland

Trådstartare
Jepp, nu är den här, Stinas första förkylning. Hon torrhostar litegrann och är rätt så snorig. Hoppas innerligt att det går över fort, mest för hennes skull så klart, men även för att hon sover sämre både på natten och dagen vilket ju även "drabbar" mig.

Några tips så där rent generellt? Vi har höjt huvudändan på vaggan och det verkar som om det blev lite bättre.

Jenny
 
Sv: Första förkylningen...

Näsdroppar och koksaltläsning! Bröstmjölk är oxå avsvällande, men det har jag aldrig lyckats få in i näsan på dem...:crazy: :D
Om hostan blir besvärlig, ta kontakt med Bvc eller vc så hon får hostmedicin. Jag brukar bara ge alvedon till natten eller om barnet är så allmänpåverkat att det inte är vaket och inte vill äta/dricka.
 
Sv: Första förkylningen...

Det går inte att göra så mycket mer än att ge lite alvedon och hostmedicin om det behövs. Tyvärr så har de engång fått förkylning så håller den i sig!!!

Min niomånaders har haft konstant rinnande näsa i snart 2 månader och haft 2 riktiga förkylningar under tiden med feber och hosta. Hosta kan även hålla i sig i många veckor.

Vill inte skrämma upp dig men var beredd på att det tar tid innan det försvinner.

Barnet brukar dock "vänja" sig efter en vecka eller så och sover då bättre.

Lycka till!
 
Sv: Första förkylningen...

Jag har en superbebis, hon sov bättre redan natten som var. Idag har hon varit som vanligt, fast lite varm och rejält snuvig. Och riktigt FÖRBANNAD då jag torkar näsan...

Jenny
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Eller så har senaste dagarna känts i alla fall. Jag verkar ha tre känslolägen just nu; hysteriskt skratt, gråt eller apati. Stress...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Sasse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 625
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 918
Senast: Bapelsin
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 599
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Senast tagna bilden XV
  • Utställnings frågor

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp