försäkringskassan????

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

gwennie

är gravid i v28,har varit sjukskriven sen 28aug pga ljumskbråck och foglossningar.har lämnat in alla uppgifter tillförsäkringskassan,där läkaren har skrivit att min arbf är nedsatt till 100%.det har blivit så illa att jag är sängliggandes ca 20timmar per dag och har väldigt mkt smärta när jag rör mej och sitter upp. nu till mitt problem,försäkringskassan anser att jag kan söka ett normalt arbete,problemet är bara att jag inte är välkommen på arbetsförmedlingen för att jag kan inte ta alla jobb som erbjuds mej,så där får jag inga pengar heller.jag har nu varit utan pengar i ca 60dagar,pga försäkringskassans krångel.jag kan heller inte ta ut föräldrapenning då jag bara är i 6 1/2månad. och vart ska jag få dom pengarna som jag har förlorat nu? jag och min sambo har bara pengar så att hans lön räcker till räkningar och lån,hur ska vi göra sen? vi har inga pengar till mat el bensin så då kan inte ens han ta sig till jobbet? jag är lite orolig över att jag inte kommer kunna äta och att min bebis kommer att dö:cry: :cry: har även blivit väldigt depprimerad av detta och vet inte om jag vill leva i detta sjuka samhället...:cry: :cry: fattar inte vad försäkringskassan är till för?? och om jag fortsätter och får ett jobb så kan jag få inklämt bråck och behöva opereras akut samt att jag kan förlora mitt barn. vart ska jag vända mej??? känns snart lönlöst att ens försöka mer....:cry: :cry:
 
Sv: försäkringskassan????

Usch och fy, du har min största sympati!!!

Ingen aning om vad du kan göra nu. :(

Men om det värsta skulle ske (hoppas verkligen inte) Gå ut till alla tidningar, till Tv och berätta din historia!!

Blir så arg :mad:
 
Sv: försäkringskassan????

Men kära nån:cry: Så ska du ju inte behöva ha det. Jag antar att du pratat med en handläggare på fk om detta? Hur kan de motivera att du ska ta ett heltidsjobb när du är heltidssjukskriven? Ett sätt kan vara att vända sig till af och prata med dem. De kanske kan hjälpa till att tala fk tillrätta?

Jag hoppas verkligen det löser sig för dig/er.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp