Försäkringskassan..

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

wingil

Sitter här och funderar för jag har ensam vårdnad om bebisen som kommer men då ska väl inte pappan ha föräldralediga dagar mm? Men vilket nummer ringer man för att meddela detta?
 
Sv: Försäkringskassan..

Ring försäkringskassan och fråga, men åtminstone har det varit så här tidigare att om man inte är gifta så får mamman alla dagar så länge som det inte är underskrivet papper om gemensam vårdnad på sociala.
 
Sv: Försäkringskassan..

du får nog dagarna automatiskt....och då faderskapet ska skrivas på så skriver du ju inte under delad vårdnad... tror FK får papper från familjerätten automatiskt? Om du ringer FK och dom har reggat moderskapsintyget och allt så borde du ju kunna få höra allt om antal dagar och så vidare?
 
Sv: Försäkringskassan..

Jag har ju redan fyllt i papper för faderskapet och har ensam vårdnad..
Men även skickat in papper för föräldrapenning.. äsch ringer på mingad och frågar :p säkrast.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur funkar det med sjukskrivning när man har bebis om den andra föräldern inte kan ta ut föräldraledighet? Finns det någon lösning? Ska...
Svar
8
· Visningar
1 173
Senast: Linn-Nora
·
IT & mobiler Är det någon här som vet om det är möjligt att vidarekoppla en specifik kontakt/ett nummer direkt till röstbrevlådan? Utan att det går...
Svar
0
· Visningar
217
Senast: aiquen
·
Övr. Barn Tyckte också den "vanliga" uppdelningen var så taskig på något sätt, mamman är hemma i ett år och allt är jobbigt sen kommer pappan in...
14 15 16
Svar
307
· Visningar
13 218
Senast: Imogen
·
Gravid - 1år Jag är gravid i vecka 23 och kommer att vara ensam med liten, pappan finns inte med i bilden vilket då blir naturligt att jag kommer åka...
2
Svar
22
· Visningar
1 805
Senast: Imogen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka
Upp