Försäkring shettis/ a-ponny?

BulletForMyValentine

Trådstartare
Vet inte om jag la tråden rätt, om inte så får moderator flytta den:)

Vad har ni för försäkring på era shetlandsponnyer/ a-ponnyer?
Vad betalar ni per månad och vilket försäkringsbolag( heter det så) har ni?:)

//B
 
Senast ändrad:
Sv: Försäkring shettis/ a-ponny?

Allt beror ju på vad för slags försäkring du ska ha? Egentligen är det livförsäkringen som kostar mest så den har jag slopat på båda mina hästar.

Har Agria på den ena för att jag alltid haft det och han är så gammal nu så det är onödigt att byta även om jag tycker sådär om deras nya villkor. Kostar 14ookr/halvåret

Lillponnyn (Kat. B) har jag försäkrad i IF för 900kr/året.

Båda är försäkrade med försäkringsbolagets BAS-veterinärvårdsförsäkring 50 eller 60 tusen eller vad det är.
 
Sv: Försäkring shettis/ a-ponny?

Har min shettis försäkrad i Agria, har det man innan kallade A1 ( liv, veterinär osv) vet inte om man kallar den så mer. :P
Livförsäkrad upp till 8500kr och veterinär 60 000kr
Kostar ca 1700kr/år
 
Sv: Försäkring shettis/ a-ponny?

Har Agria. A1 med tillägg för mediciner osv. Har inget livvärde, 120000 i veterinärvård. Tror jag betalar 125:- i månaden per ponny.
 
Sv: Försäkring shettis/ a-ponny?

Hej

Jag har alla mina fullförsäkrade vad det gäller veterinärvård. 120 000/år är maxersättningen. Livvärdena varierar, alla är satta ganska lågt, men för shettisen har jag 10 000 och jag tror jag betalar ca 1100 kr/år.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 211
Senast: Grazing
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 690
Ekonomi & Juridik Jag måste ha haft maximal otur när det gäller min självriskperiod på hästens försäkring. Mitt bolag har en fast självrisk per...
Svar
4
· Visningar
1 437
Senast: Angel
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 959
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp