Försäkring på sitt barn - en djungel

doris

Trådstartare
Hej alla föräldrar!

Nu när min son blir 4 veckor känner jag mig skamsen för att jag inte tecknat någon försäkring på honom än.

Började skumma igenom det som jag fått av Trygg Hansa. Men funderade sedan på Skandias erbjudande som medföljde Babybag´en som man fick på BB. Kom sedan på att jag och sambon har allt annat inkl oss själva, försäkrade hos Länsförsäkringar..

Så, hur väljer man?

Har hört av några bekanta att Trygg Hansa varit bra,men nu blivit sämre då de höjt premierna omotiverat.

Vad skall man tänka på?
Vilket bolag har du valt? Och varför?

Hjälp mig!

Sv: Försäkring på sitt barn - en djungel

Båda mina barn är försäkrade hos Trygg hansa.
Tecknade deras gravid-försäkring och så valde jag att ha kvar dem där.
Nu har vi inte utnyttjat försäkringen, men den verkar bra :)

När jag tecknade för mina barn var Trygg Hansa sammantaget bäst, enligt mitt tycke. Men försäkringar och villkor förändras ju hela tiden, så vad som är "bäst" just nu, det har jag ingen aning om. Har behövt använda försäkringen en gång, och det var inga som helst problem. Snarare så påminde kundtjänst mig om att jag hade ersättning att plocka ut, annars hade jag nog glömt bort det.

Vi har ingenting försäkrat i Trygg Hansa, förutom barnen.

bland mina bekanta verkar det vara Trygg Hansa som gäller.. Även om en del av dem blivit missnöjda med dem nu..

klurigt det här...

Har Trygg Hansa på oss och Thea, ska även flytta över de andra för då får man rabatt.

Har ej nyttjat men gått igenom försäkringarna och tyckte den var bäst.

Vet de som nyttjat och de har aldrig haft problem att få ut pengar så det låter bra.

vi valde trygg hansa... MEN dom har ändrat villkoren och sänkt en massa ersättningar vilket jag ogillar, men DÅ vi tecknade var dom enligt oss de som verkade bäst. Vi funderar på att teckna en till. Bara för att. Det är ju så att vi båda har varit dåligt försäkrade och ångrat oss bittert så vi tycker inte man kan vara FÖR försäkrad om något händer.

Försäkringsdjungeln är enorm.
Jag hade gravidförsäkring i Trygg Hansa eftersom det var gratis och mitt vanliga bolag inte hade någon.
Efter förlossningen fick jag höra att TH är bäst på barnförsäkringar och när sonen var ett par veckor såg jag dessutom en jämförelse i typ Vi Föräldrar mellan olika barnförsäkringar och då var TH en av de bästa, men också relativt dyr. Enligt konsumentmagasinet plus var det ett bolag som var dåligt. Jag kommer inte ihåg vilket, men det kan man säkert kolla på deras hemsida.
Jag valde inte plustillägget på TH försäkringen, för att det var ganska stora krav för att man skulle få ut ersättning.
/alanis

När Jason var 2 månader så ringde Skandia och erbjöd försäkringsrådgivning hemma hos oss.
En kille kom hem med senaste "objektiva" jämförelsen bland alla bolag. Man kunde i lugn och ro titta och jämföra. Och även ställa frågor till honom. Både som gällde Skandia och lite allmäna frågor kring försäkringar.
Det slutade med att jag valde Skandia då jag tyckte att dom verkade ligga lite i mitten. Det fanns delar som andra bolag var "bättre" på men då var dom "sämre" på nått annat.
Viktigast e ju att man har en försäkring och har lite hum om vad den innefattar.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har försökt sätta mig in i bolagen nu ett tag eftersom jag inte är nöjd med TH. Detta främst för att de inte skyddar barn/unga vuxna...
Svar
6
· Visningar
1 490
Senast: Sar
·
T
Hästmänniskan Ska nu försäkra min nystartade hästverksamhet och funderar på övriga försäkringar för familj och djur. Lite råd hade varit bra eftersom...
Svar
10
· Visningar
921
Senast: Team Erbine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama