Försäkring, egen firma?

Lydia

Trådstartare
Jag funderar lite på att starta en enskild firma (eller liknande? finns det alternativ?). Hade i så fall tänkt ha firman om jag ska köra häst och vagn, dra ut timmer osv. Sälja lite utrustning som tex egengjorda tömmar kanske?

Hur går man tillväga och vad behöver man ha för försäkring etc? tänkte speciellt på om man kör "folk"?
 
Sv: Försäkring, egen firma?

Jag funderar lite på att starta en enskild firma (eller liknande? finns det alternativ?). Hade i så fall tänkt ha firman om jag ska köra häst och vagn, dra ut timmer osv. Sälja lite utrustning som tex egengjorda tömmar kanske?

Hur går man tillväga och vad behöver man ha för försäkring etc? tänkte speciellt på om man kör "folk"?

En bra ansvarsförsäkring tänker jag då på, om hästen skadar människor eller billar eller liknande.
 
Sv: Försäkring, egen firma?

Jag har ju bara min vanliga personförsäkring så det är just någon "företagsförsäkring" jag funderar på som du skriver. Hur mkt kan en sån kosta? Vad baseras summan på tro? :)
 
Sv: Försäkring, egen firma?

Beror på omsättning och verksamhet och så klart omfattning. Ring ditt försäkringsbolag och diskutera.
 
Sv: Försäkring, egen firma?

Ok! Tänkte att någon kanske har liknande liten firma som vet vad det är för summor ungefär och om man betalar efter vad man har "sålt" eller om man betalar i förskott.
 
Sv: Försäkring, egen firma?

Jag funderar lite på att starta en enskild firma (eller liknande? finns det alternativ?). Hade i så fall tänkt ha firman om jag ska köra häst och vagn, dra ut timmer osv. Sälja lite utrustning som tex egengjorda tömmar kanske?

Hur går man tillväga och vad behöver man ha för försäkring etc? tänkte speciellt på om man kör "folk"?

Länsförsäkringar har en speciell Hästverksamhetsförsäkring som är väldigt bra utformad tycker jag.
 
Sv: Försäkring, egen firma?

länsförsäkringar har också småföretagarförsäkringar som man kan göra tillägg på efter behov.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 595
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 057
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
12 948
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 502
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp