Försäkra tidigare oförsäkrad 2 åring

skatten

Trådstartare
Har nu köpt ett SWB sto född 2012, hon är tidigare ej försäkrad och nu sitter jag här och försöker bli klok på hur jag bäst försäkrar henne.
Livvärdet kommer jag att hålla mkt lågt, vad jag igentligen är mest intresserad av är om någon vet hur jag bäst försäkrar mig för ev OCD operation.
Finns det något bolag som står för en sådan operation om hon ej är försäkrad sedan föl?
Veterinär tyckte inte att jag skulle röntga henne nu för det skulle vara för tidigt att se ännu, hon är ju bara 20 månader.
 
Sv: Försäkra tidigare oförsäkrad 2 åring

För tidigt att vetrinär röntga för OCD ?
Däremot tycker inte jag att man behöver röntga en 20 månaders unge bara för att _om_ det inte finns tecken på OCD.
 
Sv: Försäkra tidigare oförsäkrad 2 åring

Det är inte för tidigt, men jag har svårt att tro att du kan hitta nåt bolag som försäkrar för det.
 
Sv: Försäkra tidigare oförsäkrad 2 åring

Varför röntga om hästen inte är halt eller ska avlas på ännu?
Lågt livvärde brukar ofta betyda att det bara krävs en vanlig besiktning, sen måste ni ta er igenom karensen på försäkringen o sen om det finns OCD vid ev hältärende så kanske föräkringen kan ta en del.
Men nu redan, vette skjutton.
 
Sv: Försäkra tidigare oförsäkrad 2 åring

delvis kl

Finns inga tecken på ocd nu, varför jag ville röntga var för att kunna visa för ett föräkringsbolag att hon inte har någon lösbenbit.
Vet sa dock att det var för tidigt att röntga en så ung häst, eftersom det är för tidigt att se om det verkligen är ocd-
 
Sv: Försäkra tidigare oförsäkrad 2 åring

Vi röntgar alla travarna vid 1 års ålder för OCD och opererar vid behov, vilket det även görs inför auktionerna så för tidigt är det knappast ;) (De är ju disponerade för just OCD och ska sen tränas och tävlas hårt, annars hade man ju inte röntgat dom på rutin utan endast om det dyker upp problem)
 
Sv: Försäkra tidigare oförsäkrad 2 åring

Har svårt att tro att något bolag på något sätt går med på att betala en OCD-operation. Möjligen om den varit försäkrat från födsel, samt har tydliga besvär.
 
Sv: Försäkra tidigare oförsäkrad 2 åring

Jag frågade Folksam för ett tag sedan, och de svarade att det beror på omständigheterna. Bra svar.... ;) Om man kan bevisa att det beror på ett yttre trauma är ju oddsen bättre.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en snart 7 månader gammal aussievalp som precis har diagnostiserats med "förmodad OCD" i såväl bogled som armbågsled på ena...
2
Svar
39
· Visningar
8 389
Hästvård Avmaskning är i första hand för att skydda markerna. Alla avmaskningsmedel är receptbelagda. För att få ut recept måste veterinären...
79 80 81
Svar
1 609
· Visningar
163 049
Avel Jag har spekulanter på mitt SWB föl som nu är sex månader. Jag har läst här tidigare om besiktning av föl och unghästar och vi är...
Svar
7
· Visningar
2 519
Senast: ameo
·
Hästvård Har en 2 åring som fått en chipfraktur, OP av denna är redan godkänd av försäkringsb (Folks*m). Så tid för det är bokat! Vet positiv att...
Svar
7
· Visningar
1 220
Senast: Miaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp