Förlossningsjournal!

Status
Stängd för vidare inlägg.
N

Nickan

Tittade i min och såg då att dom inte kryssat i min förlossning som normal (inte för att jag heller ansåg att den var det men) utan kryssat i "annat förlossningssätt, precisera" därefter står det "VE hotande fos. asfyxi" ?

Nån som vet vad det betyder? Har inte orkat gå igenom min förlossning riktigt än ;) Vet bara att jag aldrig vill göra om det.

/Nickan
 
Sv: Förlossningsjournal!

Sökte lite.

Asfyxi är syrebrist till hjärnan. Hotande asfyxi skulle jag då gissa är att man sett tecken på syrebrist innan det kommit så långt som till de vitala organen som gjorde att de fick göra något drastiskt för att få ut barnet. VE vet jag inte vad det är (men du kanske kan gissa själv efter hur förlossningen avslutades?).
 
Sv: Förlossningsjournal!

betyder antagligen att barnets hjärtljud vart oregelbundna och risken för syrebrist.... gissar det blev akut eller katastrof-snitt?
 
Sv: Förlossningsjournal!

Blev det sugkklocka på slutet? VE betyder nog Vacuum extraktion. Och som sagt risk för syrebrist hos barnet.
 
Sv: Förlossningsjournal!

VE betyder sugklocka om jag inte minns fel.
Min dotter föddes ju med sugklocka.
 
Sv: Förlossningsjournal!

Jag har också för mig att VE betyder sugklocka.
 
Sv: Förlossningsjournal!

Japp sugklocka vart det ;) :crazy:

Det ni säger verkar nog stämma.

Akut snitt vart det inte, däremot sattes spinal så de hade nog det i åtanke. vet bara att hjärtljuden dalade drastiskt, förmodar att sugklockan gick snabbast då han endås var "påväg"

Är det vanligt att detta händer?
Med tanke på de skadorna jag fick :( vill jag nog iofs inte vara med om ännu en vaginal förlossning, men det kan ju vara skönt att veta endå.

Tack för hjälpen!

/Nickan
 
Sv: Förlossningsjournal!

Var det din första förlossning? För första är ofta väldigt seg och man är långsam med att öppna sig och det blir jobbigt för barnet.

Sen kan jag säga att jag är dels "akut"snittad... dvs förlossningen hade kommit igång men det var inte särskilt akut med snittet, beslutet togs vid 20 00 och själva snittet blev 23 50... Och andra barnet är taget med sugklocka och trots att det gjorde vidrigt ont med sugklocka och jag gick sönder en hel del så både jag betydligt mycket bättre efter sugklockan och var mer rörlig och kom igång mycket snabbare...
Så har man möjligthet och klarar av det så rekomendera jag vaginalförlossning trots att det ev kan bli sugklocka... Fast jag har i och för sig sagt att nu blir det inga mera barn alls... ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 856
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 441
Senast: Badger
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 904
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 644
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp