Förlossnings ställning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Förlossnings ställning

Jag stod upp hela förlossningen. Personalen försökte få mig att ligga på rygg/sida för att vila men det gick inte alls. De försökte få mig att föda stående på knä över en saccosäck, men jag ville stå och födde således stående.

Tog ingen bedövning, testade lustgas som jag trott väldigt mycket på men den funkade inte alls för mig. Duschade kokhett, profylaxandades och fick massage av sambo och barnmorska.
 
Sv: Förlossnings ställning

Nu har jag dålig tidsuppfattning, men jag började liggande på sidan och sedan bytte jag och födde i gyn-ställning. Det var inget jag valde själv utan barnmorskan sa till mig hur jag skulle göra. Det uppskattade jag verkligen!! Barnmorskan som förlöste mig var fantastisk!!!!!!!!!:love: Något som var jätteskönt var när jag låg på sidan och fick en värk så tryckte hon på svanskotan!

Jag använde ingen bedövning. Fick syrgas och värkstimulerande dropp när tvåan skulle ut. Hon föddes i säte och hjälpte inte sin mamma ett dugg utan lät henne göra hela jobbet själv! :smirk: :D

En rolig grej var att de fick be de manliga läkarna att spänna byglarna (eller vad grejorna man har benen i heter) ett par gånger eftersom jag tog i så mycket så de lossnade! :)

/Timsetim
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 168
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 761
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 983
Senast: miumiu
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 558
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp