Föräldrapenning vid sjukskrivning

Mynta2

Trådstartare
Min kompis har efter 7 års tid blivit gravid. Saken är denna att, under de senaste 4 årena har hon varit sjukskriven pga en arbetsskada. Hon har de senaste 2 månaderna börjat arbetsträna, dock på halvtid. Vad kommer hennes föräldrapenning baseras på egentligen ? Får hon lägsta ersättning eller vad ? Eller blir det samma som om hon vart sjukskriven ?
 
Sv: Föräldrapenning vid sjukskrivning

Hej!

hon kan gå in på FK´s hemsida och göra en beräkning av vad hon ska få i föräldrapenning...tror hon behöver e-leg till dom sidorna..alt gå in till FK....Hade själv lite krångel när jag blev gravid med mitt tredje barn och var sjukskriven sen 5 år tillbaka.... men jag fick min sjukpenning omvandlad till föräldrarpenning...så länge hon inte har sjukersättning(sjukpension) så ska det inte vara något konstigheter...Det bästa rådet är att gå in till FK och be dom klargöra vad som gäller:confused://TarzanandJane
 

Liknande trådar

Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 785
Senast: Manji
·
Skola & Jobb Är sjukskriven sen en tid tillbaka (gått in i väggen pga överbelastning) sköter om stallet och hästarna som vanligt. Rider hemma men...
Svar
17
· Visningar
1 276
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag har under några månader varit sjukskriven 50%. Vid läkarsamtal beslutade vi om fortsatt sjukskrivning på 25%. Nu har jag läst min...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 540
Senast: Wille
·
Juridik & Ekonomi I samband med en operation kommer jag att bli sjukskriven c:a 1-2 månader beroende på hur snabbt återhämtningen går. Det känns väldigt...
Svar
0
· Visningar
401
Senast: enough
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp