föräldraledighet???

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

gwennie

har ett problem,jag är för tillfället arbetslös och går hemma på föräldraledighet.nu till problemet min sambo vill vara fledig hela aug och sep och man får ju inte vara f ledig samtidigt,då ska jag skriva in mej på arbförmedlingen för att kunna stå till arbetsmarknadenförfogan i 2månader och gå på föräldraledigt igen? kan man göra så? jag har ju inget annat val,då min sambo inte har tänkt vara föräldraledig mer än dessa 2månader.
 
Sv: föräldraledighet???

Ja du kan vara arbetslös på A-kassa under tiden.

Vad är det för fel med det?
Ni kan ju ha jättetrevligt då.
 
Sv: föräldraledighet???

nej inget fel med det,men det känns ju lite dumt att vara till arbetsmarknadensförfogan i 2månader,spec om det skulle komma upp ett bra jobb ,där man ska fortsätta.trodde inte man kunde göra så då man "bara2 kommer gå på akassa i 2månader.
 
Sv: föräldraledighet???

Jag gick från vikariat till akassa i tre veckor vidare till föräldraledighet 9 månader sen akassa i en månad och sen studiebidrag.
Det var iaf inga problem, men det blir en del administration med papper som ska skickas hitan och ditan.
 
Sv: föräldraledighet???

okej men då vet jag att det inte är några problem
 
Sv: föräldraledighet???

Du kan ju använda dessa 2 månader till att söka efter att bra jobb att ha till efter att föräldraledigheten har tagit slut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
1 058
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 846
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 853
Senast: Roheryn
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
30 990
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp