För svår häst, vilka beslut bör man ta?

Har en jättefin och personlig häst som tyvärr är för svår för oss, har haft henne i 7 år och det senaste året är hon inte riden.
Vi har inte hittat något bra hem till henne, ingen seriös medryttare eller intresserad fodervärd. Det verkar helt enkelt inte finnas intresse för köpare att börja om med en häst och samtidigt erbjuda ett bra och livslångt hem. Jag vet precis vad vi söker till henne, men dessa hästmänniskor verkar det inte finnas alltför många av. Vi har även funderat på avlivning, men det känns inte roligt med tanke på att hon är fullt frisk och har många år kvar. Däremot är ett nytt hem som inte känns minst 100% rätt inget alternativ heller.

Någon som varit i liknande situation och hur gjorde ni?

Jag är i en liknande situation. Trodde jag hittat rätt långtidsfodervärd (för ev senare köp om det stämde) till hästen, men det stämde tyvärr inte.. Trots lovande provridning och noggranna förberedelser. Har fått hem inte inte helt välskött häst igen efter ca 2 månader. Vet inte heller hur jag ska tackla det hela nu. Visst finns det rätt hem för våra hästar, det gäller bara att hitta det :meh: Håller gärna kontakt med er på PM, kanske vi kan byta erfarenheter? :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
820
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 120
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag har laddat SÅ många år för att börja på ridskola, jag red på ridskola från jag var 6 till en bra bit upp i tonåren och dom sista...
Svar
5
· Visningar
1 329
Senast: Dorinda
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka
Upp