För mycket begärt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det för mycket begärt att vilja ha en permanent bostad som vet att man kan bo kvar i för resten av sitt liv?

Är det för mycket begärt att vilja ha en trädgård som för mig är lika mycket värt som vattnet är för fisken?

Och är det för mycket begärt att vilja ha en egen dusch? Är man kräsen när man inte vill gå till grannen/hyresvärden och duscha och kanske få börja med att skura golvet för att det är så skitigt?

Och en riktigt toalett? Får man önska sig det?

Hur är det med drag då? Ska man stå ut med att det blåser rakt in genom springorna i huset vid blåsigt väder?

Är det för mycket begärt att vilja ha det tyst inomhus eller ska man bara tåla bullret från luftvärmepumpen?

Och är man verkligen kräsen när man inte kan tänka sig att bo i lägenhet, med grannar som väsnas, diverse lukter som tränger sig in i bostaden, betong och total avsaknad av trädgård?

Och är jag helt ute och cyklar när jag tänker att en färdigbetald egen bostad när jag blir pensionär, kommer att bli en avgörande lättnad i ekonomin?

--

För övrigt har fröken frieser nu börjat få så pass mycket kondition att ägaren börjat galoppera med henne, så idag provade jag det för första gången. Inte helt överraskande hade hon en riktig älggalopp.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår var första kvällen hemma och jag noterade hur tidigt det blev mörkt på kvällen. Det var förvisso äkta skitväder ute men jag gjorde...
Svar
0
· Visningar
230
Senast: Magiana
·
Kropp & Själ Jag behöver älta lite. Hoppas att det är okej och jag kan få lite nya infallsvinklar? Eller så får jag bara bekräftat det jag redan vet...
Svar
0
· Visningar
814
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
730
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är lite mycket nu. När jag varit och tittat på bostaden i torsdags mejlade jag ägaren med lite frågor som jag inte fick besvarade av...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp