Föl som vill äta mammas mat.

_moa_

Trådstartare
Jag har ett föl på 3 veckor som nu har börjat få för sig att mammas mat är toppenbra att äta.
Jag tror ju inte att han får i sig alldelse förstora mängder eftersom han har en surtant till mamma som vill ha alla mat för sig själv.

Men har ni varit med om att föl har fått ont i magen av att smacka på mammas mat?
 
Mitt stoföl som är en månad har ätit kraftfoder sen andra dagen. Nu har hon små tänder så hon kan äta gräs och hö och halm. Ger henne en mini portion medan mamma äter (stoet har sin saltsten i krubban och jag vill inte ha fölet slickande på den. Bra tillfälle till kontakt som lett till att hon gnäggar när jag kommer och följer mig när vi ska gå in från hagen.
Eva
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
567
Senast: YlvaG
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 201
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Har min häst på lösdrift men problemet är att det emellanåt kan vara tomt på mat i hagen, att dom går en hel natt utan mat i...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 041
Senast: QueenLilith
·
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
5 062
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Hundförarjacka
  • Avels fråga

Hästrelaterat

  • Träna bommar
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp