Föl som inte kan dia råmjölk från stoet.

Jag har just nu ett sånt exempel i mitt FB-flödet - tror jag (det är på franska så jag vet inte om google översätter rätt) men stoet har fått många föl och plötsligt så inträffar detta. Jag får återkomma om det var just detta som hänt eller om det är något annat problem - men min tolkning är att det just är detta

Ok! Återkom gärna :)
 
Ok! Återkom gärna :)

Det har gått dåligt för fölungen :( den är avlivad för ett par timmar sedan. Den var för svag och de hann inte sätta in behandling i tid. Stoet var tydligen också dålig, men hon klarar sig. Jag ska försöka luska om det just är detta fenomen eller om det var något annat
 

Liknande trådar

Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: Nikan
·
Hästvård Hej! Jag undrar över en sak. Min sambo jobbar på ett stort värmeverk och de använder ren beckolja i sitt jobb. Jag har kollat på ren...
Svar
2
· Visningar
680
Senast: Empalie
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 858
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 823
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp