N
Nora
Nu ska vi iväg och resa långt till tävling. ca 100 mil enkel väg med två övernattningsställen på vägen ner så hästarn ska hålla sig så fräscha som möjligt till tävlingen. Men hur gör man med fordingen när dom mest står still och inte tränas? Hö kommer dom ju få regelbundet och vatten såklart men kraftfoder?? Ska man ge samma mängd? Mindre? Inget alls? Lite betfor kan ju vara bra för vätskan och allt det där nyttiga men hur gör med havren? Den ger väl effekt på några dagar har jag lärt mig. Ska han då inte ha någon havre dagarna innan resan men sen få under resan för att ha energin till tävlingen? Eller inget alls under resans gång?
Ja jäklar, tusentals frågor!! Vill ha ut bästa möjliga prestation efter resan men får inte riktigt ut det själv i huvvet vad som är bäst. Så snälla hjälp mig, även om det bara är funderingar!!
Ja jäklar, tusentals frågor!! Vill ha ut bästa möjliga prestation efter resan men får inte riktigt ut det själv i huvvet vad som är bäst. Så snälla hjälp mig, även om det bara är funderingar!!