Fodring föl/unghäst

liden

Trådstartare
Hur fodrar ni era föl/unghästar? Skriv och berätta när ni börjar ge dom kraftfoder, vad och hur mycke. Jag har ett föl som blir 3 mån på söndag och hon äter utav stots mat så jag funderar på och börja ge henne en egen hink. Det är mitt första föl så jag har ingen erfarenhet utav detta. Någon som har bra tips om bra böcker om utfodring och hantering av unghästar är det också välkommet. :)

Sv: Fodring föl/unghäst

Jag låter dom dela maten så länge de går ihop dygnet runt. Så fort jag börjar avskillningen så får givetvis fölet egen giva.

Sv: Fodring föl/unghäst

Det finns en hel del trådar om utfodring av föl på foderforumet.
Kika gärna där!

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
868
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 910
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 558
Senast: nexxa
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 662

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat