Fodrade skor att ha hemma ute?

__sofia__

Trådstartare
Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset, håller på i stallet/hönsgården, mockar, går hundpromenader, tränar med hundarna etc. (vilket det kan bli ganska mycket av på fritiden) så har jag träskor, gamla gympadojor, jodhpurs, vanliga gummistövlar, låga gummistövlar, och höga ordentligt fodrade vinterstövlar - beroende på väder, var jag ska gå etc. Men jag känner att jag saknar ett par fodrade skor som är smidiga att dra på och av sig, som går att ha på sig när det är lite kallare (dvs kallare än att jag vill ha ofodrade låga gummistövlar, men de behöver inte klara -20), men samtidigt är smidigare än de höga tunga vinterstövlarna (som jag har om det är mer ordentligt kallt eller massa snö). Jag går ofta in och ut mycket, så jag orkar inte krångla med någon snörning - utan det ska fungera att med ett skohorn ganska smidigt bara sticka ner foton (gympadojorna är löst knutna och ändras aldrig, så att jag inte behöver krångla med snörningen på dem).

När jag googlar får jag upp Muckboot Excursion Ankle som förslag, någon som har erfarenhet av dem?
Eller bara ett par fodrade vinterjodhpurs?

Någon som har några förslag som kan passa?
 
Blundstone? Gillar mina skarpt faktiskt
Tycker de är ganska varma men jag har nog varma fötter
Dvs "vanliga" jodhpursliknande kängor, utan extra fodring? Det funkar normalt sett okej, och är varmare än gummistövlar, men jag skulle nog vilja ha något lite varmare än så
 
Dvs "vanliga" jodhpursliknande kängor, utan extra fodring? Det funkar normalt sett okej, och är varmare än gummistövlar, men jag skulle nog vilja ha något lite varmare än så
Wobbi gummistövlar, de lägre. Har ett foder som går att ta ur, lägger du i en ullsula klarar du dig länge. Superlätta, enkla att hoppa i och ta av.
 
Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset, håller på i stallet/hönsgården, mockar, går hundpromenader, tränar med hundarna etc. (vilket det kan bli ganska mycket av på fritiden) så har jag träskor, gamla gympadojor, jodhpurs, vanliga gummistövlar, låga gummistövlar, och höga ordentligt fodrade vinterstövlar - beroende på väder, var jag ska gå etc. Men jag känner att jag saknar ett par fodrade skor som är smidiga att dra på och av sig, som går att ha på sig när det är lite kallare (dvs kallare än att jag vill ha ofodrade låga gummistövlar, men de behöver inte klara -20), men samtidigt är smidigare än de höga tunga vinterstövlarna (som jag har om det är mer ordentligt kallt eller massa snö). Jag går ofta in och ut mycket, så jag orkar inte krångla med någon snörning - utan det ska fungera att med ett skohorn ganska smidigt bara sticka ner foton (gympadojorna är löst knutna och ändras aldrig, så att jag inte behöver krångla med snörningen på dem).

När jag googlar får jag upp Muckboot Excursion Ankle som förslag, någon som har erfarenhet av dem?
Eller bara ett par fodrade vinterjodhpurs?

Någon som har några förslag som kan passa?
Jag gillar såna där ankelhöga gummistövlar/skor med neoprenfoder, ungefär som muckbootsen du nämner. Finns också billigare modeller, men muckboots brukar ju vara bra. Funkar bra både för längre promenader och trädgårdsarbete tycker jag.
 
Jag har två par skor, fodrade och ofordrade från Kastel shoes, modellen heter Røros. Vattentäta, sjukt lätta att gå in och ut ur och dom fordrade är väldigt varma (brukar frysa om fötterna). Bild är från deras hemsida. Rekommenderar starkt ☺️

7019a955229d34c9b1cbd25043793b35e83806c4-3102x4136.webp
 
Equipage Jessy är inte alls tokiga. Funkar jättebra som drapåskor och håller förvånansvärt bra med tanke på priset.
 
Jag är supernöjd med min muckboots-kopia från Jula. Dom är till och med sköna som ridstövlar! Jag misstänker att dom kommer funka ner till ca -15C. När det är över +5C har jag skaften nerrullade så det ventilerar lite.
 
Jag har en annan Muckboot, heter Arctic apres.
1729168907840.webp

Lätta att bara stoppa fötterna i. Har dem när jag går runt kvarteret med hunden, hämtar post, slänger sopor m m på vintern.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp