Fodra med Krafft Pluss Blå/Röd?

K

_K_89

Hej!
Är det någon som fodrar sin häst/ponny med Krafft Pluss Blå/röd tillsammans med havren?
Fick tips av min foderrådgivare att tillsammans med havren fodra med Pluss blå/röd för att få en korrekt foderstat som innehåller alla vitaminer och mineraler dom behöver när dom äter havre.
Någon som har några erfarenheter av detta foder och vet om ni tycker att det funkat bra eller dåligt tillsammans med havre till er/era hästar?!
Berätta gärna om era erfarenheter om detta foder!
Jag tycker det verkar jätte bra det skulle passa jätte bra till min ponny som även skulle behöva lite extra goo ;)
Mvh Karolin

Sv: Fodra med Krafft Pluss Blå/Röd?

_K_89 skrev:
Hej!
Är det någon som fodrar sin häst/ponny med Krafft Pluss Blå/röd tillsammans med havren?
Fick tips av min foderrådgivare att tillsammans med havren fodra med Pluss blå/röd för att få en korrekt foderstat som innehåller alla vitaminer och mineraler dom behöver när dom äter havre.
Någon som har några erfarenheter av detta foder och vet om ni tycker att det funkat bra eller dåligt tillsammans med havre till er/era hästar?!
Berätta gärna om era erfarenheter om detta foder!
Jag tycker det verkar jätte bra det skulle passa jätte bra till min ponny som även skulle behöva lite extra goo ;)
Mvh Karolin

I fall det är mineralerna du vill åt så är det klart mycket billigare och bättre att köpa bara mineraler och ge varje dag.
Jag fick också rådet av en krafft foder rådgivare att jag skulle ge 1 kg havre (kraffts havre) och 0,5 kg blå/röd krafft till en fjording som motions rids.... :crazy: Som dessutom redan var otroligt pigg och framåt. Då har jag även ett ensilage med jätte bra värden!
Då kände jag att dom vill ju bara sälja foder!:eek:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, Håller på att räkna på min hästs foderstat och har några funderingar. 1. Har läst ”Utfodringsrekommendationer för häst” och i de...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! :) Jag ska prova ett nytt kraftfoder i höst åt mina hästar då de inte gillade lusernen de fick i fjol. Jag inväntar ännu svar på...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 199
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 495
Senast: Irival
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama