Fodra med grönmjöl?

Sv: Fodra med grönmjöl?

Då är det ju inte så konstigt att 2, enligt uppgift, helt olika produkter (Lusern vs Salsa Grön) har i stort sett identiskt innehåll. De är alltså samma produkt...(kanske inte exakt, men det som marknadförs som lusern är ju uppenbarligen inte det...)

Då känner jag mig genast inte så dum längre :)

kl
Krafft verkar då ha sitt på det torra i alla fall när det gäller deras lusernpellets då den görs på bobergs vallfodertork .De har ingen hemsida dock men verkar hålla på med lusern i allafall.Vill man veta mer om det får man nog kontakta dem.

Det man där i mot kan fundera på är var lympos och iform får lusernen ifrån som finns i deras produkter.OCH är det lusern??

Inte för att det spelar så stor roll egentligen men jag får hybris när man kallar saker för något annat än det egentligen är. :mad:

Lusern är förövrigt ganska svårodlad i vårat land.

Senast ändrad:

Iformfoder innehåller ej lucern, utan grönmjöl.
Lympos vet jag ej.

Tilläggas kan till hela denna diskussion att Krafft köper grönmjöl från denna tillverkare. Maler ner det på nytt och blandar i sina foder. Naturligtvis då det är grönmjöl det handlar om, ej lucern.

kl
Krafft verkar då ha sitt på det torra i alla fall när det gäller deras lusernpellets då den görs på bobergs vallfodertork .De har ingen hemsida dock men verkar hålla på med lusern i allafall.Vill man veta mer om det får man nog kontakta dem.

Det man där i mot kan fundera på är var lympos och iform får lusernen ifrån som finns i deras produkter.OCH är det lusern??

Inte för att det spelar så stor roll egentligen men jag får hybris när man kallar saker för något annat än det egentligen är. :mad:

Lusern är förövrigt ganska svårodlad i vårat land.

Kvarnbyfoder köper sin lucern i Danmark (Vitafor Lucern)!

Vet att Alebäcks stuteri i Västergötland odlar lucern som de ensilerar och de har problem med att få lucernen att övervintra, vissa år kan ett hektar ge 1 ton och ett annat år 5 ton eller mer, så nog är det svårodlat i Sverige.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
642
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Nu behöver jag råd! Jag har en häst som är mycket känslig i magen och kan inte äta vilket hö/silage som helst utan får lätt diarré. Där...
Svar
16
· Visningar
2 590
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Behöver lite råd om mitt hösilage :) Förra året så lyckades min fodergubbe pricka in att slå, torka och plasta balarna mellan alla...
Svar
15
· Visningar
5 922
Senast: trollmamma
·
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 913

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka