Fodra en 16 årig varmblod

zitasmatte

Trådstartare
Fick hem en "tant" för en vecka sen som jag bara ska använda till ridning i skogen. Kommer väl rida så mycket jag bara kan men låt säga 5 dagar i veckan då i snitt. Vad ska jag fodra henne med och hur mycket? Just nu är hon lite lätt tjock eftersom hon har stått över 1 månad innan jag köpte henne. Har endast hunnit rida 3 gånger sen jag fick hem henne å då har hon ej fått nå annat än lite kraftfoder som hennes förra ägare skickade med ( Som ska bygga muskler) och en morot. Går ute hela nätterna å mumsar på gräs. Tips någon?? =)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 143
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 184
Senast: Habina
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 356
Senast: Juli0a
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
2 016
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • "Rimligt" pris för en hobbyhäst