fodervärd-vetrinärbesiktining

Y

Yoggi

Ska lämna ut min häst på foder. Tänkte höra med er som gjort det innan, vetrinärbesiktigade ni era hästar innan ni lämnade bort dom? Tänkte åka och köpa kontrakt imorgon, ska se om det står något om det där i. Men vill höra hur ni har gjort!

Sv: fodervärd-vetrinärbesiktining

jag gjorde det visserligen inte, men tycker du bör göra det.

Gör du en veterinärbesiktning innan du lämnar ut hästen så kan du kräva att få ersättning för veterinärvård å liknande som kan tänkas behövas om dom lämnar tillbaks hästen i sämre skick (d.v.s. halt m.m.). Då ska även en veterinärbesiktning göras innan hästen lämnas tillbaks till dig.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Radannons Hejsan. Första gången jag skriver här. Men vet inte vad jag ska göra. Vi lämnade ut våra hästar på foder för två år sen. Efter ett år...
Svar
1
· Visningar
1 266
Senast: Cina B
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
918
Senast: Tora
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
1 782
Senast: Stergo
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama