fodervärdsavtal

Asterix

Trådstartare
Hejsan
Jag ska låna ut min ardennervalack 1-2 år, men vet inte hur en avtal ser ut eller hur man skrivar den. (Jag är dansk och är inte bra på svenska, ska göra mitt bästa)

Jag har aldrig lånad ut innan, så jag vet inte hur man gör.

Han lånas ut med sadel, träns, grimmor, täcken, börster.
Han är riden, men inte kört in (det vill hon göra)
Han står i Skåne och ska till Norrtalje, vem ska betala det?

Jag vill säkra mig att han mår bra när han kommer till sitt nya hem. Kan jag skriva i en avtal att jag vill komme och hälsa på ibland (ringa någla dagar innan)?

Hur gör man med pass och försäkring?
Pass ska följa hästen eller?
Jag har ju en försäkring på honum, men ska jag ringa dom och berätta att hästen är lånad ut?

Hur gör jag/vi om han blir sjuk? Vem ska betala?

Jag älskar min häst och vill inte att det ska gå fel detta.
Kan ni hjälpa mig?

Tack :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 031
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 641
Senast: SwedEmB
·
Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 185
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 323
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp