Fodervärden har slutat höra av sig! (långt)

Sv: Fodervärden har slutat höra av sig! (långt)

Hämta hästen!! JAg råkade ut för detta och när jag fick tag på henne så påstod hon att hästen skadat sig lindrigt och "linkade" jag gav henne tre veckor och när hästen ff "linkade" bad jag henne ta ut vet o det gjorde hon inte....
Jag bad henne köra hem hästen ca 50 mil för att jag skulle ta ut vet.
Hästen hoppar på tre ben ur transporten o så har hon varit under hela den här tiden. Vi får remiss till röntgen och det är inget att göra, fyra år gammal far hästen till himlen. Knäet är helt trasigt...går inte ens att operera o ha till avel. Så har hästen gått i åtminstone sex veckor..
Jag orkade inte i det läget polisanmäla för djurplågeri då min pappa var svårt sjuk men ångrar det djupt ...
 
Sv: Fodervärden har slutat höra av sig! (långt)

Fy f*n,jag blir så arg. VARFÖR finns det MASSA oseriösa j*vla människor. Jag hämtade hem mitt fblsto i januari, då var hon bara skin & ben men enligt fodervärden "var allt bra". Men hon "åt lite dåligt". Saken är bara den att sedan jag fick hem henne har hon stått på fri tillgång av bra hösilage och fått ett vettigt kraftfoder plus lite annat och nu är hon SNYGG! Hur dom har ridit henne ska vi inte ens prata om:mad:

Jag kommer ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG låna ut en häst eller ens en liten kanin på foder igen.

Tycker riktigt synd om dig, hoppas verkligen att det löser sig. Tyvärr är det nog oftast meningslöst att polisanmäla, är som någon skrev här risk att det måste drivas som ett ciilrättsligt mål=dyrt/"meningslöst"(?!). Jag tror ibland att folk som beter sig så här vet att ingen orkar processa mot dom och att dom på så sätt kommer undan:mad:

Synd att du lät henne stå på försäkringen, det är alltid lurigt. Kan du ens försäkra hästen igen eller kommer det krävas ny vet. besiktning?

Lycka till!
 
Sv: Fodervärden har slutat höra av sig! (långt)

Vore kul att få höra hur det gått. Min var också hos en som sa att allt var bra, jag var allvarligt skadad och med kryckor efter det ett par år. Killen var sååå intresserad och skulle rida mm. Jag fick tag i en som körde mig dit då jag fick kryckor och komma hem. Hästen var helt utmärglad, först tog det hullet, sedan musklerna. Han hade ingenstans att gå in... Blev helt knäckt! Stått ute under stormen Gudrun...
Hör till saken att han ej går in i vanlig trailer pga/efter en olycka. Fick ej tag i lastbil så snabbt så kl 04.00 satte jag på hästen träns och gick därifrån, en promenad på dryga fyra timmar. Hade ganska svåra skav¨sår e kryckorna, som hästen var rädd förr första halvtimmen;). Gick tidigt för att undvika fodervärden samt trafiken. Han kom hem och veterinär bedömde och skrev intyg om vanvård. Man har alltid rätt att hämta hem sitt djur oavsett typ av kontraktsbrott. Han klagade på att hästen tuggat på hans träd. Skickade kopior på vet utl och svarade att ja han fick ju inte mat. Inte hört ett ord, men hörde att han gjort om ngt likn och nu är dömd. Hämta hästen!!!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 022
Senast: Lhas
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 192
Ekonomi & Juridik Jag undrar lite vad som gäller i följande fall. Att jag varit naiv och godtrogen behöver ni inte påpeka, det vet jag redan. Jag köpte...
2
Svar
37
· Visningar
7 537
Senast: Nepenthe
·
Ekonomi & Juridik Varning för roman. Jag har nyligen köpt en häst i 120.000 kr klassen. Hästen har en uppenbar defekt som uppkom i tidig ålder samt en...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 824
Senast: Miaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp