fodertunnor??

A

Anja586

vart hittar man billiga nästan gratis fodertunnor? jag tänker på typ företag som inte behöver dom längre, vad kan det finnas för sånna företag som inte behöver dem? jag har testat att ringa reningsverket och frågat vad de tar för soptunnor, men nej, dom sa runt 460 kronor. jag har så mycket olika foder sorter så jag har nästan inte råd att köpa 5 olikatunnor för ca 200 kronor så jag letar efter ett billigare alternativ. typ dom där stora blåa med svart lock, vart får man tag i sånna?

Sv: fodertunnor??

läste att några har gamla kylskåp, vart får man tag i dom? det som vi har hemma får jag nog inte släpa iväg med till stallet.

Sätt ut annons i lokaltidningen att du hämtar om du får det gratis exempelvis! :idea:

Jag har gamla spolarvätske tunnor från lastbils centraler som jag skärt av locket på och satt på egna handtag, dom är jättebra, det går i ungefär 100kg havre i en tunna, jag har sett att många har sådana tunnor som regnvatten tunnor, men man måste vara noga med att tvätta ur dom ordentligt....

Jag har köpt från rusta svarta 40 literns tunnor som dom annonserar som fodertunnor också. Super bra och värda varenda krona, 99kr =)

Finns jättesöta röda tunnor på K-RAUTA. Kommer inte ihåg riktigt vad de kostar men de var inte jättedyra. Rymmer väl inte särskilt mycket, kanske 20 kg, men har du flera olika sorters foder så har man väl kanske inga mängder av varje? Dessutom är de lagom stora att ta med sig på meeting.

Kolla med företagen som sprutm¨ålar lador etc. dom brukar ha de blåa med svart lock :) Dock oftast med massa färg i, men det är inte svårt att få bort.

Tvätterier brukar ha stora blåatunnor som varit tvättmedel i.
Brukar kunna få sådana.Ska själv ringa om ett par - tre stycken nu..de är stora och man kan med lätthet få i 3 fodersäckar

Vi har blåa tunnor från tvålfabriken på orten. De har tvättats NOGA (varit rena redan vid avhämtnng men vi har tvättat mer). och stått ute länge innan vi använt dom. Och det funkar superbra. De har handtag på sidorna så man kan bära, och det går i två 25kilos muslisäckar. Ställen att leta på kan vara fabriker (men kolla noga exakt vad tunnorna innehållt!) och lastbilscentraler.

jag köpte en blå tunna med lock på K-Rauta. 169kr. Jag rymmer 1 säck pelleterad betfor i den och det skulle rymmas lite till. Vet ej hur många L den rymmer. Jätte bra och stabil hittade den på deras avdelning där dom har sophinkar/återvinnings kärl och sånt.

Liknande trådar

Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Habina
·
Utrustning Blir galen! Min gamla pannlampa gav upp efter många års trogen tjänst och jag tänkte passa på att försöka hitta en som funkar bättre för...
2
Svar
29
· Visningar
2 197
Senast: Snubbelfot
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 775
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama