Fodertunnor??

R

RebeckaKihlberg

Någon som vet var i skåne man kan få tag på fodertunnor???
Är i akut behov av två.

Någon :confused:

Granngården, Hööks, Ekohallen... Något av dom borde du väl hitta i skåne! :)

Har hööks fodertunnor :confused:..har inte sett några där...var där senast idag?!?!

Jodå, jag har sett fodertunnor på Hööks om jag inte missminner mig... Men det var ju på Hööks i Trollhättan, sortimenten kan ju skilja sig lite mellan olika butiker. Nåja, granngården har du väl i närheten i alla fall?

Jupp, finns ett par mil här ifrån.......ska bara övertala pojken att köra åzå :angel: :D

Jag ringde till renhållningsfirman som har bytt namn från Ragnsells (???) till ett namn som jag ej kommer ihåg ....:-)
Där köpte jag en 100 liters sån där grön, fyrkantig, hög plastcontainer för sopor som har två hjul och lock. Funkar jättebra att ha foder i tycker jag. Tror jag betalade 125 kr för en begagnad sådan.
/M.

Bauhaus! Köpte samma tunnor där för 79:- som jag skulle fått betala 198:- för på Granngården! :banana:

RUSTA har fina fodertunnor. rymmer 60L har jag för mig. kostar 99kr

Tackar för alla tips :bow:...nu blir det nog en tripp till Bauhaus + rusta i helgen :D

Bi Ols i Vanstad brukar sälja stora plasttunnor som det har varit honung i.... Sist jag såg att dom hade tog dom 50:-/st.

/Kung Tulle

Gårdsbutiken i Hofterup har tunnor i alla möjliga storlekar + P&D ridsport ligger på samma ställe :D.

Lock=ja, exakt hur stora dom e vet jag inte men skulle tro att minst 2 30 kg säckar foder går in i dom....formen, tja en stor cylinder........

/KT

Tack!
Att jag undrade över formen var att är de STORA (har 250 liters hemma)så är det bättre de är runda, för då kan man enklare flytta dom.

byggfirmor brukar ha blåa tunnor somdet har varit tvål eller liknande i. De blir perfekta efter att man har skurat dem en gång. Jag köpte mina tunnor (stora) för 100:- st. Leta efter rivningsfirmer eller liknade och ring dit och fråga.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag...
Svar
10
· Visningar
1 293
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 868
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Medryttaren tycker sadeln är hård, men sadeln passar hästen så medryttaren får stå ut med sadeln ett tag till 😄 Men jag funderar på om...
Svar
5
· Visningar
568
Senast: Piglet
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka