carrin

Trådstartare
Hej
Har en häst som jag svårt att få upp i vikt. Vill gärna ha tips.
Idag får hon
Hösilage (analyserat m MKT bra hästvärden)
3,5kg Krafft Groov
Linfröpellets
olja
Hösilaget äter hon ca 10-12kg per dag (får fri tillgång)
Det är mkt fullblod i henne.
Är van att fodra hästar som har haft viktproblem men det känns lite segt med denna.
Givetvis är hon tandraspad och avmaskad ordentligt.
 
Vad har du för värden på silaget?

Står hon på halm som hon äter av?

Hon är alltså mager på dagens foderstat, eller?

mvh Jessica
 
Nej hon var mager när jag köpte henne men försöker få upp henne i hullet. Det är en bra tävlingshäst och jag vill gärna att hon har det bra. Hon står på halm.
 
Equion är ett mycket bra mineralfoder som hjälper kroppen att ta upp näring (hålla hullet) och hästen får oxå lättare att bygga/bevara muskler.
En hink räcker ca 4-5 månader och kostar 500-700kr beroende på var du köper den.
Rekommenderas å det varmaste! :cool:
 
Vad innebär "bra hästvärden" på silaget?

Tycker du hon har börjat gå upp lite?

Annars tycker jag du kan lägga till Krafft Grund och eller havre/korn.

mvh Jessica
 

Liknande trådar

Foder & Strö Dotterns D-ponny, arabiskt fullblod, går på lösdrift. Får analyserat hösilage 3 ggr/dag. Fri tillgång på halm halva dygnet ungefär...
Svar
4
· Visningar
910
Senast: mily
·
Hästvård Hej hej, Jag har två ridtravare på lösdrift med fri tillgång hö. Tyvärr ingen analys på höet. Den ena är ny sedan 3 månader tillbaka...
Svar
17
· Visningar
1 466
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning I januari får jag hem ett förhoppningsvis dräktigt sto (köpt lite "grisen i säcken" hon är bara ultraljudad 3v efter betäckning då hon...
Svar
6
· Visningar
1 509
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Min snart ettåriga halvblodshingst ser lite tunn ut. Inte mager men ranglig som ettåringar i allmänhet, men lite för skralig för min...
Svar
9
· Visningar
1 271
Senast: MissOnly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp