Bubble

Trådstartare
Någon som har något bra tips på ett gott och smakrikt foder? Min lilla kille är extremt kräsen och känns som att jag provat de flesta sorterna nu :cool:

De jag redan provat är Royal Canin (x-small och chihuahua), proplan, klass färskfoder, ziwi peaks och pedigree. Typsikt nog så är pedigree det foder han gillar bäst och äter någorlunda av men det är ju inte direkt ett bra foder :crazy:

Så någon som har tips på ett gott foder som skulle kunna passa? :)

Det är en chihuahuahane på 6 månader :)

Sv: Fodertips

Ju fler du provar destu kräsnare blir han.
Bestäm dig för ett foder, servera det på bestämda tider, t bort om han inte äter. Snart har du en hund som äter det som serveras.
Obs ge absolut ingenting annat, inget godis, ingentingalls!

Eukanuba då? Min chihuahua äter bara AXESS, doggy eller pedigree ;) testade det där med att inte ge henne annat än just den jag gav, men då började hon tappa så i vikt Eftersom hon åt så dåligt, så vi fick testa oss fram till vad hon åt.

Min vovve ratade taste of the wild. Han tycker RC adult och light smakar mer. Men smaken är som baken! :o

*till TS*

Jag har haft en kund som gav RC mini starter&mother (tror jag det heter! ) till sin Chihuhua! Enda som den ville äta och höll hullet fint! Kanske värt ett försök?

Ju fler du provar destu kräsnare blir han.
Bestäm dig för ett foder, servera det på bestämda tider, t bort om han inte äter. Snart har du en hund som äter det som serveras.
Obs ge absolut ingenting annat, inget godis, ingentingalls!

+1 på det.
Unga hundar kan vara lite dåliga på äta emellanåt men det löser sig.

Håller oxå med "vallhund" hundar testar på många olika sätt och mat är en ypperlig sak att göra matte och husse frustrerad :P been there done that! vi fick dock byta foder ändå eftersom våran lilla hund är allergisk/ känslig mot spannmålsproduckter.

Vi kör med Färsk foder från nordic + råris och det är riktig uppskattat av våran lilla dam. Och känner att det är lättare att veta vad hennes foder innehåller nu.
Lycka till :)

Det känns ju lite som att unga hundar och barn har en del gemensamt. Våra människovalpar brukar ju också gå igenom perioder där det känns som att de nästan inte äter nåt alls. ;)

Håller också med Vallhund.
Mina äter Taste of the wild/Bison. Funkar hur bra som helst och det är helt spannmålsfritt. Jag har Chihuahua/papillon och Papillon.

Liknande trådar

Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 310
Senast: Lillebjörn
·
Hundhälsa Jag har en mycket kräsen chihuahua blandning som är med mig i stallet då jag jobbar med hästar. Jag söker lite tips från er som har mer...
Svar
10
· Visningar
2 797
Hundhälsa Har en liten DSG-kille på drygt 7 månader, en sprallig, glad och trevlig krabat som gillar att mysa och hitta på bus. Allt frid och...
2
Svar
22
· Visningar
3 357
Senast: GardenAngel
·
Hundhälsa Hej kloka buke!! Jag har en kille på 8 månader som ätit VoH färskfoder sedan 1,5 månad tillbaka. Dock får jag nog inse (erkänna :o )...
Svar
6
· Visningar
1 070
Senast: Picky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!
  • Uppdateringstråd 31