P

Pia-Moni

Hej jag undrar vad jag ska ge min häst för mat , har inte aft henne s¨å länge och vet inte vad hon ska få än hon är ett tyskridponny som väger 455 kg och är 1,47 hon är en tävligs ponny fast hon går på bete en till vintern ska jag börja träna och tävla vad tycker ni jag ska ge henne för foder vill helst ge egen blandning.:d

Sv: foderstat

Analysera ditt grovfoder först innan du börjar bestämma för villket kraftfoder du ska ge. Du kanske får ett toppenhö och behöver kanske inte ge kraftfoder alls.

Utan analys kan du ge presis vad du vill eftersom allt ändå blir en chansning. Analys är A och O för att kunna ställa foderstat.

Sv: foderstat

Om du skcikar analysen på ditt grovfoder till mig, så kan jag hjälpa dit med foderstat. Jag älskar att pyssla med sådant :D

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 551
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
657
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 098
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
719
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka