M

mina_lina

Hej.
Vad tror ni skulle vara en bra foderstat till ett
C-ponny sto, 15 år, lättfödd, motion minst 5 g/v, Går i stor vinter hage med 2 kompisar,
ganska välmusklad men skulle behöva lite mer över ryggen.
vet inte riktigt va hon väger men kanske runt 400 - 600 (en ren å skär gissning allstå.)
Hon får Fri tillgång hö ute då hon går ute störe delen av dan.

MVH Lina

Sv: Foderstat

du måste börja med att analysera ditt hö, sedan tror jag snarare att hon väger närmre 44 kg om det är en C-ponny. En sådan häst som den du beskriver behöver inte så mycket kraftfoder utan kanske bara en liten men väl koncentrerad giva.
Jag hjälper dig gärna om du har höanalys ele liknande.

Fri tillgång skriver du. Ska hon ha det i fortsättningen också? Har du analys på höet?

Tack för svar:bow: :)

Jag har ingen analys men jag gör gärna en.
Hur mkt kan de kosta?, vilket företag ska man välja och hur gör man?

jag har läst att de ska vara bra med fri tillgång, spec. på vintern för att hålla värmen, de är också sysselsättande och våra hästar är inte lika glupska längre när de vet att maten finns där.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
629
Senast: Sesca
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 175
Senast: Habina
·
Foder & Strö Ja, som rubriken lyder, hur löser ni fodringar på vardagar? Jag går i skolan och mina föräldrar jobbar. Än är det inget problem då dem...
Svar
8
· Visningar
1 532
Senast: Marty
·
Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 371
Senast: CFrisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar