Angie
Trådstartare
Jag har lite problem nu med att fixa en ok foderstat åt både mitt dräktiga digivande sto och till hennes 8 månaders son. Dom har tills nu ätit Hippo Grow Breed, stoet 4kg och hingsten 1kg, problemet är att det bli väldigt dyrt i längden nu. Plånboken börjar magra ut , så jag tänkte att de skulle skulle få äta havre istället för Breed, och med komplement till denna. Förutom kraftfoder så äter dom betfor och hösilage, detta har jag dock inte några värden på, det har dock blivit analyserat och jag har fått reda på att det är ett hyfsat hösilage, med protein över medel och energi under medel, de andra värdena var ganska nära medel. De andra hästarna i stallet ser ut att rulla fram , de klarar sig alltså mycket bra på detta . Stoet får ca 11kg hösilage och hingsten ca 12-13 kg. Men nu är frågan vad för komplement jag ska ge?? Funderar på att ge antingen Lucernpellets eller kanske Krafft Pluss Grön. vad ger ni era ston och unghästar?? Ville inte ge för mycket men inte för lite heller. Vad skulle ni göra?