foderstat med betfor?

springsten

Trådstartare
Hej
sitter och räknar i PC horse och är nyfiken på vad som skulle hända om jag la till betfor i foderstaten.
nu finns ju inte betfor med som foder och jag fattar inte hur jag lägger in ett nytt foder? :confused:

så hur räknar ni som fodrar med betfor?

Sv: foderstat med betfor?

Om du är inne på foderlista så klickar du på nytt foder, sen är det bara att skriva in namn, på välj fodertyp kan du ange det som kraftfoder, använd eget hö om du vill att det ska räknas som grovfoder vilket det är med sitt höga fiberinnehåll!
Välj sedan något foder att kopiera värden ifrån, klicka sedan på Gör nytt foder och mata in de rätta värdena!

Jag lägger in många foder själv eftersom jag använder Vitafor/Kvarnbyfoder mest och de finns inte med!

Tack!! :bow:
det var många :devil::devil: innan jag fick till det men nu så!!

jag hamnar dock ofta i för låg fosfor halt..

Tack!! :bow:
det var många :devil::devil: innan jag fick till det men nu så!!

jag hamnar dock ofta i för låg fosfor halt..
Det beror på att betfor är ganska kalkrikt (och så har du kanske låg fosforhalt i ditt hö). Kolla om du lägger till vetekli. Då kanske du får ihop det? Annars får det nog bli fosforbalans eller motsvarande.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 323
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 947
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 127
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar