Foderringar, kan de ge hästen problem?

Corax

Trådstartare
Att hönät kan ge fula spänningar i hals och nacke är ju inget nytt men hur är det egentligen med foderringar? Om man ställer ner hela balar så är ju ätställningen relativt 'spänningsfri' men om man använder dem för 'portioner' så hästarna får äta från marken i ringen då?
Det blir ju en annan ätställning för dem som inte är helt normal där de ställer in alla fyra under sig. Utan ring så hade de ju ställt fram ena fram för att balansera tyngden av bålen.
Någon som reflekterat över det?

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 212
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
12 344
Senast: Anonym
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 212
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV