P

plommomgurkan

Jag har ett litet problem. Min tränare sa att jag måste muskla min häst mer över rygg å bak, undrar vad ni tycker man kan ge för proteintillskott?
Just nu har han bara hö eftersom han är så het, ja mineraler med givetvis.
Han går minst en timme per dag.
Massa råd om vad man kan ge ... så blir jag :bump:

Sv: Foderråd

Jag föreslår att du tar en analys på ditt grovfoder först. Men med tanke på din hästs mentalitet och din tränares råd så verkar din häst behöva mera Protein för att muskla sin överlinje utan att bli het att rida. Stressade hästar förbrukar ju mkt mer energi än en lugn sävlig häst. Bra Protein foder är Lucern, Pellets eller strå är en smaksak, Krafft Groov 125 inneh ganska mkt protein och inte så mkt energi, brukar fungera på heta hästar, Krafft Rehab verkar många tycka om, vet inte innehåll i det, Sojamjöl innehåller mkt protein, Vetegroddar, vetekli är gynnsamt för magen inneh B-vitaminer oxå...Finns fler bra fodermedel, men börja med en analys av Höet/Hösilaget och räkna döärefter ut din hästs behov.
Lycka tillQ!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
532
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 910
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
725
Senast: Sesca
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 003

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Fas vid 6 år
  • Parfym
  • Pluggtråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka