Emmah.S

Trådstartare
Hur gör ni, tar ni direkt på fältet i samband med balning eller när balarna är färdigensilerade? Mamma har plockat en kasse med grönmassa på varje fält i samband med balning, visst borde det ge det säkraste provsvaret?!

Sv: Foderprov

Vi gör likadant. Blir nog bäst statistisk om man gör så. Det som man får kolla sedan är TS-halten om man är petig. Brukar köra prover ur de första balarna själv hemma (i mikron) för att få bättre koll på TS.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 056
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 125
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar... 2
Svar
24
· Visningar
2 671
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 727

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka