Hur gör ni, tar ni direkt på fältet i samband med balning eller när balarna är färdigensilerade? Mamma har plockat en kasse med grönmassa på varje fält i samband med balning, visst borde det ge det säkraste provsvaret?!
Vi gör likadant. Blir nog bäst statistisk om man gör så. Det som man får kolla sedan är TS-halten om man är petig. Brukar köra prover ur de första balarna själv hemma (i mikron) för att få bättre koll på TS.
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Hästnyheter Tycker moderna nosgrimmor är så fula och det är ett nedrans aber att få in det tjocka överflaschiga (looks är allt) skrället tillsammans...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.