Foderknölar?

H

Hejgratäng

tjao.

En kompis till mig kom o frågade mig om foderknölar på ryggen på hennes pålle. Hon undrade vad man skulle göra med det, o jag svarade att jag skulle kolla upp det. har förstökt kollat upp det, men har inte hittat nått om det. Finns det nått som heter Foderknölar, och vad gör man åt det?

tjao/ F

Sv: Foderknölar?

Kolla upp så det är balans i foderstaten. Hästar kan få ngt som kan kallas "proteinutslag" dvs de får troligen för mkt protein och får då ibland knölar i huden.

Min häst har också små skumma knölar på ryggen. Vet sa att det inte var något smittsamt i varje fall. kan hon ha fått en "protein chock" när jag bytte hö till henne? Har ingen analys då hon endast skall få av detta hö månaden ut.

Kan det mycket väl vara... De är känsliga och man ska ju helst alltid fasa in höet under ngra veckor, dvs ge lite nyt, lite gammalt..

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 124
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
350
Senast: Malva1978
·
Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 348
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka